DCNews: Cum a evoluat traficul în București față de perioada crizei? Se circulă mai bine, se circulă mai prost, sunt mai multe mașini?
Valentin Iana: Eu n-aș spune că această criză, din perioada 2008-2009, a afectat în vreun fel traficul. Poate a crescut traficul de autovehicule grele după acea perioadă, dar traficul cu autoturisme personale n-a avut variații majore.
DCNews: Față de atunci s-au mai executat câteva lucrări: pasaje, tunele ... .
Valentin Iana: Evident că din punctul de vedere al infrastructurii lucrurile stau mai bine.
Orice amenajare rutieră e binevenită, orice pasaj e binevenit, și nu neaparat pentru că produce acea fluență pe care o așteaptă toată lumea, ci pentru faptul că, fiind denivelat, autovehiculele nu se mai întâlnesc, nu mai există acele conflicte care pot genera accidente. Și, după cum ați văzut, și Pasajul de la Piața Presei va separa traficul pietonal de traficul auto, iar autovehiculele nu se vor mai întâlni la același nivel, în special cele care circulă dinspre Drumul Național 1. Acest pasaj este o continuare a pasajelor realizate pe Drumul Național 1 și a Pasajului Subteran Băneasa. Și vorbim aici despre o prioritizare a traficului pe axa Nord-Sud, care începe de la Piața Sudului și se termină la DN 1.
Vezi și: Exclusiv: Soluțiile Poliției pentru a reduce agresivitatea în trafic
După cum știți, și la Piața Sudului se lucrează la un pasaj subteran. Deci, avantajele Pasajului de la Piața Presei nu sunt imediate, pentru că, așa cum spuneați și dvs, el va muta o coadă de la o intersecție (n.r. - Piața Presei), la alta (n.r. - Arcul de Triumf), dar, în timp, lucrurile și pasajele vor fi legate, pentru că și cel de la Piața Sudului se continuă cu Pasajul de la Mihai Bravu, care a fost inaugurat în cursul anului acesta, și apoi Pasajul Muncii, Pasajul Obor, ș.a.m.d.. Toate sunt pe Inelul Principal de circulație.
DCNews: Să înțelegem că Pasajul de la Piața Presei nu va avea un efect foarte vizibil când va fi deschis, importanța lui urmând să fie resimțită în perspectivă ... .
Valentin Iana: Marele avantaj al lui este că autovehiculele care vin dinspre DN1 și circulă către Arcul de Triumf nu se vor mai întâlni în Piața Presei Libere cu cele care efectuează viraje. Și al doilea avantaj este că se va face acel pasaj pentru pietoni în zona Expo H, scăpăm de o trecere de pietoni, crește fluența și, evident, scade la zero riscul de a fi accidentați pietonii care îl vor folosi, pentru că, probabil, vor exista pietoni care vor trece și pe la suprafață.
Citește și: Conflict între șoferi, bicicliști și motocicliști! Cum vrea Poliția să-i împace - Interviu exclusiv
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Fructul pe care japonezii îl mănâncă pentru a-și proteja memoria
- SUA încetează furnizarea de rachete Patriot către Ucraina: Spania și Japonia intervin
- Incendiu puternic în zona Aviației din Capitală / Galerie foto - video. Update: A fost emis RO-ALERT
- Florin Piersic a fost operat de urgență. Medicii i-au descoperit o infecție la genunchi
- Programul Casa Verde Fotovoltaice, deblocat. Laurențiu Neculaescu (AFM): Documentul care e obligatoriu la decontare / video
- Ce este „Slow living”-ul și cum poate redefini calitatea vieții în era modernă
- Rabla Clasic și Rabla Plus. Neculaescu (AFM): Banii pentru mașini clasice, în scădere / Cât primești dacă îți cumperi o mașină electrică
- Traian Băsescu - Marian Vanghelie, ceartă în direct! ”Vedeți ce spuneți că eu am înregistrări”/ ”O să iasă la lumină”. Fostul președinte a închis telefonul
- Vești bune din Austria: Partidul Poporului, ÖVP, blocat pe locul al treilea. Nehammer nu va mai fi premier
- Firmele chineze se retrag "în subteran" în privința plăților către Rusia. Băncile nu mai au încredere - Reuters