"Referitor la subiectul de anul trecut aș putea afirma că, din punctul meu de vedere, a presupus mai multă creativitate și imaginație - dacă vorbim despre compunerea de la primul subiect!
Compunerea de la al doilea subiect a făcut referire la un scriitor contemporan, ceea ce a fost bine pentru că elevii mai buni au reușit să pună în valoare acțiunile extrașcolare pe care le facem sau ar trebui să le facem noi, cadrele didactice!", a spus Adriana Ștefăneascu, profesoara de Limba și Literatura Română ce predă la Școala Generală Nr. 5 din Galați.
VEZI ȘI: Evaluare Națională 2015. Opinia Marianei Badea privind subiectele la Limba Română
Probleme în barem
De asemenea, ne-a vorbit și despre problemele care există în bareme.
"În general, mai există și problema baremului care este deosebit de... generos, oferind, după cum observați și dumneavoastră, punctaje...colosale pentru o utilizare a cratimei! Nu avem punctaj intermediar, adică ori tot, ori nimic ceea ce, din nou nu este firesc!", ne-a mai spus Adriana Ștefănescu.
Subiecte la Limba română la Evaluarea Națională 2015
La primul subiect, elevii au primit un fragment din basmul "Lupul năzdrăvan şi Făt-Frumos" pe baza căruia trebuia să rezolve cinci cerinţe. De asemenea, pe baza aceluiaşi text, elevii de clasa a VIII-a aveau de redactat o compunere de 150-250 de cuvinte în care să argumenteze apartenenţa la specia basm a fragmentului dat spre analiză.
La subiectul al doilea, elevii au primit un text non-literar la prima vedere – articolul E ziua iei româneşti: piesa vestimentară care nu se demodează niciodată". Elevii au avut de identificat o propoziţie principală şi una secundară şi de alcătuit o frază care să conţină o completivă indirectă introdusă prin pronumele relativ "care".
A doua compunere au avut ca temă prezentarea unei întâmplări petrecute într-o zi de sărbătoare.
VEZI ȘI: EVALUARE NAȚIONALĂ matematică 2015. Revolta profesorilor pe Facebook
Subiecte la Limba română la Evaluarea Națională 2014
Subiectele de la examenul de Limbă și literatură română din cadrul Evaluării Naționale 2014 au fost structurate pe două mari cerințe, fiecare cu mai multe sub-puncte. La Subiectul I, absolvenții de clasă a VIII-a au avut de răspuns mai multor cerințe pornind de la poezia "Rânduri pentru Anul Nou" de Ion Minulescu. La al doilea subiect, absolvenții au avut că cerința să povestească o întâmplare petrecută la o întâlnire organizată de școală cu un scriitor contemporan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- SONDAJ de ultimă oră pentru Primăria Capitalei: Procentul celor 27% pe care-i vor și de care se tem, deopotrivă, candidații
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand