Două treimi dintre europeni ar fi de acord să facă "un compromis" în ceea ce priveşte dimensiunea maşinii personale dacă acest lucru ar duce la scăderea emisiilor poluante, relevă un studiu Eurobarometru realizat la cererea Direcţiei Generale pentru Mobilitate şi Transport a Comisiei Europene.
Conform studiului dat publicităţii joi, majoritatea europenilor "se declară dispuşi să facă unele compromisuri cu privire la preţul şi caracteristicile autoturismelor pe care le deţin, pentru a reduce emisiile nocive", informează Mediafax.
Sondajul, realizat în toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene (UE), a arătat că în jur de două treimi dintre şoferii europeni ar fi gata să accepte şi un compromis "cu privire la viteza maşinii" pentru a reduce emisiile.
"Majoritatea utilizatorilor de autoturisme intervievaţi (66 la sută) au afirmat că ar putea accepta un compromis privind dimensiunea maşinii pentru a reduce emisiile, iar 62 la sută dintre ei unul în ce priveşte autonomia maşinii. Peste jumătate (60 la sută) dintre cetăţeni ar fi, de asemenea, dispuşi să plătească mai mult pentru autoturismul lor dacă acest lucru ar contribui la reducerea emisiilor", se arată într-un comunicat de joi al Comisiei Europene.
Conform aceluiaşi studiu, jumătate dintre europeni ar fi de acord ca actualele scheme de taxare pentru maşini să fie schimbate cu unele noi, care să ţină cont de utilizarea efectivă a autovehiculelor.
Întrebaţi de ce nu folosesc transportul în comun, aproape trei sferturi dintre europeni afirmă că deplasarea cu maşina este mai practică, ei renunţând la transportul public din cauza lipsei legăturilor, în timp ce aproape două treimi au denunţat "frecvenţa prea mică" cu care circulă mijloacele de transport în comun. Incertitudinea asociată cu utilizarea transportului public a fost şi ea unul dintre neajunsurile indicate de peste jumătate dintre subiecţi.
Întrebaţi ce i-ar putea convinge să folosească transportul în comun în locul maşinii personale, în jur de două treimi dintre respondenţi susţin că un schimb între mijloacele de transport mai facil ar fi oportun, în timp ce peste jumătate şi-ar dori fie o mai bună informare privind orarul, fie chiar posibilitatea de a cumpăra, online, un singur bilet pentru toate mijloacele de transport.
Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 25.570 de cetăţeni din toate cele 27 de state membre.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Semnalul dat de BNR privind economia. Adrian Negrescu: Ce urmează pentru România
- Marea reorganizare din Ministerul Muncii: Sunt mai puțini cu... 7 angajați!
- Plăcintă de mere cu aluat turnat, ca-n Ardeal. Rețeta din moși strămoși
- Infracțiuni economico-financiare, cu prejudicii foarte mari, în care sunt angrenate persoane din funcții publice, din administrația locală, dar și afaceriști. Cms. Neagu Claudiu vine cu dezvăluiri
- Hellvig: În urmă cu 25 de ani era un om normal și nimic nu îl recomanda pentru vreo funcție. Dacă ar fi să recomand un model de urmat, el e unul dintre numele care îmi vine în minte
- Autostrada București - Alexandria. ”Astăzi e nenorocire, cozi kilometrice, mai ales în weekend”. Gâdea și Catana dau asigurări: Se va face. Vă spun două motive
- Județul care a devenit un șantier în ultimii 4 ani. Claudiu Catana: Se lucrează la drumuri, la poduri și la port / video
- Tânărul cu barbă din această fotografie restaurată a avut, la un moment dat, toată România la picioare. L-a sfidat până și pe Regele Carol 1
- Ai avut telefon fix în trecut? Ești bun de plată azi! Avocatul Bărbuceanu îți spune ce să faci în astfel de situații
- Solicitarea CPI de arestare a lui Netanyahu este șocantă, subliniază Chirieac. ”Este pentru prima dată când amestecă victimele cu agresorii”
- Cum sunt prinse firmele cu administrator fictiv, numit și „om de paie”. Comisar: Întotdeauna identificăm adevăratul șef, aceștia nu scapă
- Lupta dependenților, de două ori mai grea într-un cuplu în care ambii consumă. Psiholog: Partenerul poate fi un obstacol în calea recuperării
- România o ia pe urmele Greciei. Negrescu: Cheltuielile statului, cu 28% mai mari în 2024, în țara codașă la colectarea TVA