Eurodeputații regretă „discrepanțele grave” în procesul de învățare în întreaga UE pe durata pandemiei, când 32% dintre elevi nu au avut acces la educație în unele state membre timp de mai multe luni. Aceștia se tem că acest lucru va reduce nivelul de venituri în viitor pentru o întreagă generație și va avea un impact negativ asupra productivității muncii și a competitivității Uniunii Europene în ansamblu.
Prin urmare, eliminarea decalajului digital trebuie să reprezinte o preocupare imediată. Comisia ar trebui să acorde prioritate investițiilor în conectivitate și echipamente, în special în zonele îndepărtate și rurale, precum și instruirii cadrelor didactice și a formatorilor în ceea ce privește utilizarea noilor tehnologii, potrivit unui comunicat al Parlamentului European.
Suplimentarea investițiilor în vederea pregătirii pentru al doilea val al pandemiei
„Multe țări sunt încă nepregătite în fața celui de-al doilea val care afectează în prezent Europa. Ar trebui depuse mai multe eforturi pentru a garanta accesul tuturor la educație și formare de calitate, iar în acest sens trebuie să investim în educație. Regretăm profund faptul că Consiliul propune reduceri la programele care sprijină educația și formarea. Reiterăm solicitarea ca bugetul Erasmus+ să fie triplat. Încurajăm statele membre să sporească în mod semnificativ cheltuielile publice pentru educație. Comisia trebuie să acorde prioritate investițiilor în educație în planul de redresare”, a declarat Victor Negrescu (S&D, România), luând cuvântul în numele Comisiei pentru cultură și educație a PE în dezbaterea în plen dinaintea votului.
O viziune ambițioasă pentru „Spațiul european al educației”
Eurodeputații critică, de asemenea, lipsa de coordonare și de schimb de bune practici în domeniul educației în timpul crizei și afirmă că UE ar trebui să fie mai activă în coordonarea dintre state. Aceștia au propus crearea unei platforme care să faciliteze schimbul de bune practici între statele membre și au solicitat ca „Spațiul european al educației” să fie transformat „dintr-o reprezentare nedefinită, bazată pe principii largi, într-un program de lucru concret”.
„Salutăm pachetul educațional propus de Comisie la sfârșitul lunii septembrie; cu toate acestea, este doar primul pas. Acum este momentul ca viziunea pentru un Spațiu european al educației și un Plan de acțiune pentru educația digitală revizuit să fie susținute de măsuri concrete și de o finanțare adecvată”, a declarat raportorul Sabine Verheyen (PPE, Germania) în urma votului.
Potrivit UNESCO, chiar și în țările cele mai dezvoltate din lume, în timpul primei crize COVID-19, accesul la educația digitală a fost de aproximativ 90%, ceea ce înseamnă că 10% dintre elevi au fost lăsați în urmă. Mai puțin de 25% din țările cu venituri reduse au oferit o formă de învățare la distanță.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Previziunea lui Ciuvică privind alegerile pentru Primăria Capitalei: Ia peste 40% / video
- ANAF a publicat Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obținute de persoanele fizice din prestarea unor activități de înfrumusețare/întreținere corporală