Eşti român şi vrei să îţi deschizi o firmă în Italia? Iată cât te costă
Costurile deschiderii unei companii în Italia au scăzut drastic în ultimul an.
În Italia, deschiderea unei afaceri costă astăzi 1.518 de euro, cu 64% mai puţin decât anul trecut, când a fost aprobat decretul legislativ nr. 183/2021, care permite finalizarea întregii proceduri online. Datele reies dintr-un studiu realizat de LexDo.it, primul serviciu juridic 100% online pentru deschiderea şi administrarea de noi afaceri, pe care Repubblica.it a putut să le previzualizeze.
Înainte de această lege, costul mediu era de 4.156 de euro, motiv pentru care s-au făcut paşi enormi în vederea încurajării antreprenoriatului, în special de către tinerii şi vârstnicii care au idei bune, dar puţin capital, explică Giovanni Toffoletto, co- fondator şi CEO al LexDo.it, scrie Rador.
Care reaminteşte şi că noua procedură face ca momentul de constitire a companiei să fie mult mai rapid. De altfel, chiar dacă trecerea pe la notar rămâne obligatorie, actul de constituire poate fi completat integral online prin videoconferinţă şi prin semnătură digitală. În urmă cu câteva săptămâni a intrat în vigoare cel mai recent act al guvernului Draghi care face ca noua modalitate de deschidere să devină complet funcţională. Folosind noua procedură online, costul notarului scade la aproximativ 400 de euro, sumă la care trebuie adăugate taxe, în jur de 900 de euro pentru o societate cu răspundere limitată, sau 500 de euro pentru un startup inovator.
În ciuda progreselor mari făcute în domeniul convenienţei, Italia este pe locul 22 în Europa (înainte era ultima) potrivit studiului Doing Business a Băncii Mondiale, care vede Marea Britanie în top, cu doar 13 euro de debursare. Costul înfiinţării unei firme online este foarte scăzut şi în Croaţia (22 de euro), în România (30), precum şi în Slovenia (60 de euro), în timp ce în Franţa procedura costă 270 de euro şi în Germania, 446 de euro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News