În Alplii Elvețieni, St. Moritz și-a făcut un nume pentru depășirea limitelor sporturilor de iarnă. Când St. Moritz găzduia Jocurile Olimpice de Iarnă = în 1928 - avea deja o reputație printre aventurierii bogați.
Sâmbătă, regiunea a arătat încă o dată că orice limită poate fi... extinsă: a făcut o încercare de record mondial, dar pe șine. Sărbătorind a 175-a aniversare a primei căi ferate din Elveția, industria feroviară s-a unit și a condus cel mai lung tren de pasageri din lume, de 100 de vagoane, 2990 de tone și aproape doi kilometri lungime (1.906 de metri). Trenul a fost format din 25 de noi trenuri electrice ”Capricorn”. În aproape o oră, trenul a parcurs 25 de kilometri peste spectaculoasa linie Albula, din Patrimoniul UNESCO, de la Preda la Alvaneu, în estul Elveției. Linia Albula este renumită pentru curbele nesfârșite și coborârile abrupte. Linia de 62 de kilometri dintre Thusis și St. Moritz este o capodoperă de renume mondial a ingineriei civile. A durat doar cinci ani pentru a fi construită, în ciuda faptului că a necesitat 55 de poduri și 39 de tuneluri. Piesa centrală a liniei este tunelul Albula, lung de 5.866 de metri, care trece adânc sub bazinul hidrografic dintre Rin și Dunăre.
”Trebuie să fim 100% sincronizați, în fiecare secundă”
Trenul de 2 kilometri lungime a urmat o parte a traseului parcurs de renumitul Glacier Express din 1930. În mai puțin de 25 de kilometri, trenul a coborât de la 1.788 de metri deasupra nivelului mării la Preda la 999,3 metri la Alvaneu, folosind o succesiune de spirale, viaducte și tuneluri, arată CNN. Încercarea record a fost cu atât mai spectaculoasă cu cât a avut loc pe o cale ferată cu ecartament îngust. ”Cu toții cunoaștem foarte bine Linia Albula, fiecare schimbare, fiecare înclinație”, a spus conducătorul principal Andreas Kramer, înainte de ziua cea mare. El a adăugat: ”Trebuie să fim 100% sincronizați, în fiecare secundă. Fiecare trebuie să-și țină viteza și alte sisteme sub control în orice moment”.
Transportul public, ceas... elvețian
În Elveția, atât de mari sunt așteptările călătorilor de transport public, încât și o mică întârziere este sursă de nemulțumire, nu fără motiv, însă, dacă ne uităm că multe călătorii de aici se bazează pe legături strânse între trenuri, tramvaie, autobuze și chiar și bărci.
În 2021, Căile Ferate Federale Elvețiene (SBB) a operat 11.260 de trenuri care transportau 880.000 de pasageri și 185.000 de tone de marfă pe zi pe o rețea de 3.265 de kilometri cu 804 stații.
Între timp, în România, în 2021, trenurile au avut întârzieri de 6 ani și jumătate
Anul trecut, România a înregistrat un nou record al întârzierilor la tren: 3.487.509 de minute, ceea ce înseamnă un total de 6,5 ani, dacă sunt adunate toate întârzierile fiecărui tren în parte, așa cum au fost ele raportate de către Ministerul Transporturilor, scrie Digi24.
Față de anul precedent, 2020, întârzierile sunt mai mari cu un an și opt luni. Recordul absolut al întârzierilor a fost înregistrat în anul 2018, cu 9 ani de întârzieri totale. Viteza medie cu care au circulat trenurile în România în 2021 a fost de 45 km/h, cu doar 5 km/h mai mult față de viteza medie a unui biciclist la Tour de France, mai arată sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SUA și Coreea de Sud blochează transporturile de petrol din Coreea de Nord. Cooperare ilegală cu Rusia, suspectată
- Ruptura dintre Harry și William, tot mai adâncă. Condiția Ducelui de Sussex pentru a veni de Paște în Marea Britanie
- Musaca de post, rețeta simplă. Cine a zis că fără carne n-are gust?
- Modificare majoră în Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu (AFM): Am învățat de anul trecut / video
- Horoscop 27 martie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care trebuie să facă schimbări la serviciu. Șefii te vor privi cu alți ochi
- Șoferii, constrânși fizic să reducă viteza. Titi Aur, despre măsura care îi deranjează pe teribiliști: Forțată, dar necesară! / video
- Cele mai vândute telefoane din lume. Samsung nu este nici măcar în top 10
- Mircea Coșea analizează ”războiul șefilor de la guvern cu șefii BNR”: Trebuie să ne speriem!
- Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu, AFM: Buget record! Actele necesare
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Ce face America pentru noi? Adrian Zuckerman: Nimic. Dacă România vrea să aibă de-a face cu rușii, nu se uită
- Ai încredere în parapetul de pe marginea drumului? Expert auto: Pe lumea asta nu există bun și ieftin
- Poți să faci bani din gunoi cu bani de la stat. Condițiile în care poți lua de la 2 mil. lei în sus