O nouă linie feroviară de mare viteză va fi construită în Egipt, dezvoltatorul Siemens Mobility afirmând că va lega 60 de orașe din întreaga țară. Liniile complet electrificate vor avea trenuri cu o viteză maximă de 230 de kilometri pe oră și vor călători de la Marea Roșie la Marea Mediterană.
Potrivit Siemens Mobility, electrificarea rețelei va reduce emisiile de carbon cu 70% în comparație cu călătoriile cu autobuzul sau cu mașina. Compania a adăugat că proiectul va avea ca rezultat „al șaselea cel mai mare sistem feroviar de mare viteză” din lume.
Siemens Mobility este o companie administrată separat de gigantul industrial Siemens și a semnat contractul de dezvoltare a liniei de cale ferată cu Autoritatea Națională Egipteană pentru Tuneluri, precum și cu partenerii consorțiului The Arab Contractors și Orascom Construction, scrie CNBC.
Prețul proiectului va depăși 8 miliarde de euro. Dezvoltat de la zero
Într-o declarație publicată sâmbătă, Siemens Mobility a transmis că partea sa din contractul combinat se va ridica la 8,1 miliarde de euro, sau aproximativ 8,7 miliarde de dolari. Această cifră include un contract de 2,7 miliarde de euro semnat în septembrie 2021 pentru linia inițială a proiectului.
Noua rețea din Egipt va fi formată din trei părți: o linie de 660 de kilometri anunțată anterior care leagă Ain Sokhna, pe Marea Roșie, de Alexandria și Marsa Matrouh de pe coasta mediteraneană a Egiptului; o linie de aproximativ 1.100 de kilometri între Cairo și Abu Simbel, aproape de granița cu Sudanul; și o porțiune de 225 de kilometri între Luxor și Hurghada pe Marea Roșie.
„Împreună cu partenerii noștri, vom dezvolta de la zero o rețea feroviară completă și de ultimă generație, care va oferi un plan pentru regiune cu privire la modul de instalare a unui sistem de transport integrat, durabil și modern”, a afirmat Michael Peter, CEO al Siemens Mobility.
Căile ferate consumă mai puțină energie și au mai puține emisii
Agenția Internațională pentru Energie a descris căile ferate ca fiind „unul dintre cele mai eficiente moduri de transport din punct de vedere energetic”. Este responsabil pentru 9% din circulația motorizată a pasagerilor la nivel mondial și 7% din transportul de marfă, spune AIE, dar reprezintă doar 3% din consumul de energie din transport.
Pe frontul hidrogenului, Siemens Mobility este una dintre numeroasele companii care lucrează la astfel de tehnologii cu hidrogen. Printre alte companii concurente se numără East Japan Railway și producătorul francez de căi ferate Alstom, care a transportat deja pasageri în Germania și Austria în trenuri cu hidrogen.
Trenuri pe hidrogen vor apărea şi în România
Un proiect pilot pentru achiziția primelor trenuri pe hidrogen din România a fost avizat în Consiliul Tehnico - Economic al Ministerului Transporturilor. Trenurile vor circula la intervale de 30 de minunte între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni și din oră în oră între București - Pitești și București - Târgoviște, conform Digi 24.
„În ședința Comitetului Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din 29 aprilie, am avizat indicatorii de investiție pentru achiziția primelor trenuri nepoluante pe hidrogen, din România. Proiectul pilot, implementat prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 12 automotoare de 160 de locuri, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung”, a transmis secretarul de stat Irinel Scrioșteanu. Citește continuarea AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- O nouă escrocherie face ravagii în Franța. Ce este metoda "cetățeanul român"
- Salariu minim mai mare decât cel minim pe economie și șase salarii compensatorii pentru toți angajații din bănci. Acordul parafat miercuri cu sindicatele
- Mircea Badea, propunere tare pentru șoferii de mașini electrice: Ori protejezi natura, ori ce faci?!
- Satul în care vin turiști din Austria, Germania, Belgia și de peste Ocean. Tanti Emilia dezvăluie secretele ciorbei de miel: ”Este regele ciorbei”
- Acoperiș pe toate blocurile. Sociologul Bulai vine cu o idee inedită, ca la țară, dar cu ”super rentabilitate”: Micul Paris pe bune!
- Ucraina a refuzat ca o stradă din Odesa să se numească Mihai Eminescu. Ce variante au fost acceptate
- Mugur Ciuvică a spus cine ar fi cel mai bun președinte pentru România: E la ani lumină față de orice contracandidat / video
- Iohannis zice că "economia României nu șchioapătă". Coșea: Bineînțeles că nu, pentru că se târâie ca un melc. Ce îi trebuie pentru a deveni "tigru"
- Lovitură de teatru la CCR: documente ANAF, declarate neconstituționale în procesele penale
- Unde au dispărut tinerii magistrați care protestau și promiteau schimbarea sistemului
- Școala românească nu mai pune accentul pe valorile etice. Profesor universitar: Doar prin educație morală construim o țară educată
- Cum fac criminaliștii percheziția informatică. „Nu întotdeauna este prezent și suspectul”