Dublarea taxei speciale pentru promovarea turistică a Capitalei pentru anul 2020, de la 1% la 2%, aplicată la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a unui turist în Bucureşti, reprezintă o nouă palmă dată turismului de incoming, care, în loc să fie recunoscut şi susţinut, este îngrădit şi restricţionat, susţine Asociaţia Incoming România (AIR), într-un comunicat remis vineri Agerpres.
"Asociaţia Incoming România (AIR) îşi exprimă îngrijorarea şi dezacordul faţă de Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 723/18.12.2019, prin care se instituie taxa specială pentru promovarea turistică a municipiului Bucureşti pentru anul 2020, prin aplicarea cotei de 2% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a unui turist în Bucureşti. Dublarea acestei taxe locale de la 1% la 2%, anunţată cu puţin timp înainte de începerea anului, este o lovitură dată turismului organizat prin intermediul agenţiilor de turism care aduc turişti străini în Bucureşti şi în România, o nouă palmă dată turismului de incoming, care, în loc să fie recunoscut şi susţinut, este îngrădit şi restricţionat", se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, la luarea unor astfel de decizii trebuie să se ţină cont de faptul că pentru programele turistice care includ şi sejururi în Bucureşti, deja publicate şi promovate în cataloagele şi pe pieţele externe, preţurile sunt stabilite pentru anul viitor şi, din acest motiv, creşterea cu 100% a taxei va trebui suportată şi susţinută de agenţiile care aduc turişti străini în România şi fac turism de incoming.
Nu se știe cum vor fi cheltuite taxele colectate
"Sperăm ca hotelierii să înţeleagă acest aspect şi să suporte şi ei o parte din această creştere în cazul turiştilor străini aduşi prin intermediul agenţiilor. De ce această creştere de taxă? Pentru ca Primăria Capitalei să facă cheltuieli de promovare discreţionare, fără să ţină cont de părerea vreunei asociaţii de profil şi a celor ce contribuie la aducerea de turişti străini în Bucureşti pe cheltuiala şi munca lor şi de necesităţile reale de promovare a destinaţiei turistice Bucureşti", susţine AIR.
Totodată, Asociaţia atrage atenţia asupra faptului că hotărârea CGMB nu stipulează modul în care vor fi cheltuite taxele colectate şi cum vor fi cunoscute şi verificate aceste cheltuieli, în condiţiile în care Capitala nu are o Asociaţie de Promovare recunoscută şi susţinută de primărie şi existând deja şi o Companie Municipală
Turistică a Bucureştiului, creată şi condusă de primărie.
"Credem, în acest context, că este necesară urgentarea aplicării Legii privind înfiinţarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor pentru a utiliza eficient
şi transparent aceste taxe locale de turism colectate", mai spune AIR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Cântec comunist pus pe manele. Parodia pe 1 Mai pe care să o asculți la grătar /video
- Ce au făcut primarii USR în mandatele lor. Exemplele care spun totul despre edilii pe care i-ați ales