"Raportul CIAS nu schimbă nimic din ceea ce am declarat imediat după accident. Ceea ce apare în raport este cam ceea ce am declarat și noi de la început, ce știam și noi. Partea de givraj o știam și am spus-o de la început. Încă din timpul zborului am spus-o colegilor mei.
Dar referitor la restul, la hotărârile comandantului și faptul că hotărârile lui și el este suveran în timpul zborului, nu pot să comentez pentru că nu am competența necesară și nici nu vreau să comentez acest lucru. Pentru că e puterea unui comandant... Și am avut un comandant alături de noi, Dumnezeu să-l odihnească, poate unul dintre cei experimentați piloți ai țării, la acel moment. Așa că nu pot să contest deciziile lui.
Pot să fac doar o supoziție, faptul că fiind... nu neapărat copleșit, dar fiind marcat de importanța acestor zboruri, pentru că nu era la primul zbor alături de echipele de prelevare, importanța misiunii să-l fi determinat să împingă avionul și respectiv inclusiv echipajul la unele limite care au dus la această tragedie.
Citește și: Raport tragedie Apuseni. Avionul avea motoarele şi carburatoarele îngheţate
Nu era la primul zbor de prelevare. Cumva făcea parte din echipă. Și-atunci, poate există, sentimental, vorbind, această presupunere. (...) Pot să-i găsesc nu neapărat o scuză, dar pot să cred că și-a împins propria persoană la limită în dorința de ajunge la Oradea știind importanța misiunii la care participăm noi.
Pentru mine rămâne același om, nu schimbă nimic ce am declarat imediat după accident, în ochii mei va rămâne un erou, pentru că cinci din șapte supraviețuitori cred în mare măsură că viața li se datorează celui care a fost Adrian Iovan", a declarat dr. Ianceu pentru sursa citată.
Autorităţile au dat publicității, luni, raportul final privind cauza determinantă a producerii accidentului din munții Apuseni în ianuarie 2014, în urma căruia pilotul Adrian Iovan și studenta Aura Ion au decedat. Potrivit raportului, care are 150 de pagini, cauza determinantă a constat în oprirea motoarelor ca urmare a givrajului sever al carburatoarelor, în timp ce una dintre cauzele favorizante ale tragediei a fost decizia eronată a comandantului aeronavei de a zbura o lungă perioadă de timp în condiții de givraj.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor