Data publicării:
Două vagoane ale unui tren de marfă au deraiat pe raza Regionalei Căi Ferate Cluj. CFR le cere scuze călătorilor pentru întârzierile apărute
Două vagoane ale unui tren de marfă au deraiat pe raza Regionalei Căi Ferate Cluj, în apropiere de localitatea Monor, la limita dintre judeţele Bistriţa-Năsăud şi Mureş, iar călătorii sunt transbordaţi cu mijloace auto între Sărăţel şi Deda.
Graficul de circulaţie al anumitor trenuri va fi redirecţionat pe ruta alternativă prin Războieni, anunţă Compania Naţională CFR SA, care le cere scuze călătorilor pentru întârzierile ce se vor înregistra în circulaţia trenurilor pe raza Regionalei Cluj.
Garnitura feroviară era compusă din 30 de vagoane încărcate cu cereale, aparţine operatorului Naţional de Transport Feroviar de Marfă şi circula pe relaţia Dej Triaj - Port Constanţa. Intervenţiile necesare în astfel de evenimente sunt ridicarea, repunerea vagoanelor pe şină, retragerea lor în staţie, verificarea liniei şi eventuale lucrări de reparaţii, transmite Rador.
Citește și - CFR rămâne în spatele Europei. Noile generații de trenuri din Occident țintesc să atragă pasagerii obișnuiți ai avioanelor, în timp ce românii sunt umiliți în garnituri ruginite
Căile ferate naționale austriece dezvăluie designul trenurilor NightJet care urmează să intre în funcțiune din vara viitoare. Prin comparație, garniturile CFR-ului arată desprinse din altă epocă.
De la cușete confortabile, uși glisante, iluminare ambientală, până la la scaune curbate, o nouă generație de trenuri de noapte concepute pentru a maximiza confortul și intimitatea pasagerilor vor circula prin Europa de anul viitor.
NightJet, divizia de cușete a căii ferate naționale din Austria, ÖBB – considerată unul dintre pionierii mondiali în călătoriile cu trenul de noapte – a dezvăluit interiorul noilor sale vagoane săptămâna aceasta.
Jurnaliștii de travel și pasionații de căi ferate, invitați la Viena pentru a inspecta trenurile, au spus că au potențialul de a da un nou impuls industriei, într-un moment al unor provocări uriașe, cum ar fi criza energetică și urgența climatică.
Designul vagoanelor se concentrează pe dorințele pasagerilor pentru mai multă intimitate și siguranță, incuzând cabine cu uși care se pot încuia și obloane glisante pentru a permite conversația între cabine, atunci când se dorește. Alte facilități moderne includ conexiune wireless gratuită, puncte de alimentare, iluminare reglabilă și zone de relaxare.
Rutele NightJets sunt de așteptat să parcurgă orașe precum Viena, Budapesta, Berlin, Milano, Roma și Zurich.
Primul dintre cele 33 de trenuri NightJet, în care ÖBB a investit 700 de milioane de euro, va fi lansat în vara viitoare, iar flota va fi lansată complet până în 2025.
Fiecare are șapte vagoane, dintre care două vagoane cu scaune, două vagoane de dormit cu compartimente pentru două persoane și trei vagoane cu „apartamente” pentru patru persoane, precum și mini cabine pentru călătorii individuali.
Fiecare tren este capabil să transporte 254 de pasageri, mai mare decât capacitatea majorității avioanelor pe distanțe scurte și va putea călători cu până la 230 km/h.
NightJet a promis că prețurile sale vor fi competitive cu cele ale companiilor aeriene, cu bilete de vagon de dormit disponibile între 50 și 100 de euro. S-a transmis că vagoanele vor oferi accesibilitate pentru persoanele imobilizate în scaune cu rotile.
„O călătorie cu un NightJet este de 50 de ori mai ecologică decât aceeași călătorie cu avionul”, a declarat ministrul austriac al Mediului, Leonore Gewessler. Citește articolul inițial aici!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News