Dolarul, mai puternic decât euro. Veşti excelente pentru americani, care fac cumpărături la Paris
Turiştii americani din Europa profită de faptul că dolarul este mai puternic decât euro şi au început să facă shopping în magazinele de lux.
Turista americană Shawna Wilson şi-a cumpărat patru rochii de la un magazin de lux din cadrul renumitului magazin universal La Samaritaine din Paris, graţie preţurilor atractive apărute ca urmare a faptului că moneda euro a ajuns la paritate cu dolarul, transmite Reuters.
Moneda euro a coborât miercuri sub pragul de un dolar, pentru prima dată în ultimele două decenii, pe fondul îngrijorărilor că creşterea preţurilor la energie ar putea arunca Uniunea Europeană într-o criză economică prelungită, scrie Agerpres.
"Este ca şi cum ar fi la reducere aici. Pentru că euro şi dolarul au aproape aceeaşi valoare, asta cu siguranţă ne încurajează să cheltuim", spune Shawna Wilson.
Turiştii cheltuie de patru ori mai mulţi bani
Un euro slab este o atracţie pentru turişti, în special pentru americani, care potrivit unei analize realizate de banca Barclays, au fost principalul motor de creştere pentru sectorul european al produselor de lux în al doilea trimestru. La rândul lor, analiştii de la UBS, susţin că aprecierea dolarului în raport cu moneda euro a contribuit la creşterea de patru ori a sumelor cheltuite de turişti în luna iunie a acestui an, comparativ cu luna iunie a anului trecut, iar în cazul americanilor ritmul de creştere a fost chiar mai mare.
Sectorul luxului şi-a revenit rapid din pandemie însă vânzările pe piaţa din China, cea mai mare piaţă mondială pentru produsele de lux, au scăzut în acest an, în urma unei noi carantine care a închis magazinele şi a diminuat numărul turiştilor chinezi în Europa. În aceste condiţii, americanii care doresc să profite de deprecierea euro sunt cei care înlocuiesc afacerile pierdute ca urmare a diminuării numărului de turişti chinezi, iar Franţa este ţara care profită cel mai mare de pe urma cheltuielilor turiştilor.
Vânzările către turişti în Franţa, încă sub nivelul din 2019
Analiştii UBS estimează că vânzările către turişti în Franţa au urcat în luna iunie până la doar 11,3%, sub nivelul la care au fost în 2019, un semnal pozitiv pentru producătorii francezi de articole de lux care au o expunere mare pe piaţa lor domestică.
Turiştii americani au început să se îmbulzească pe bulevardul parizian Avenue Montaigne, căutând în special buticurile de lux are unor mărci renumite precum Louis Vuitton, Chanel şi Gucci.
Cheryl Penn, o agentă imobiliară din Delray Beach, Florida şi-a cumpărat deja o rochie şi o fustă pentru ea şi acum cumpără haine de bebeluşi pentru nepoatele ei. "Tocmai am ajuns pe Avenue Montaigne şi am început să facem cumpărături. Îmi place faptul că euro şi dolarul sunt la egalitate aşa că ştiu exact cât cheltuiesc", a spus Cheryl Penn.
Atracţia Parisului rămâne una puternică pentru cumpărătorii americani chiar dacă străzile din New York sunt pline cu magazine ale designerilor europeni. "Multe din prietenele mele au început să meargă în călătorii de weekend la Paris şi în alte locuri şi în timp ce sunt acolo fac şi shopping", spune Jennifer Tumpowski, în faţa principalului magazin Gucci de pe celebra Fifth Avenue din New York.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News