Doi foști angajați WhatsApp și Facebook au creat rețeaua HalloApp, o potențială rivală
Facebook are concurență din partea unor foști angajați.
Doi dintre primii angajați ai WhatsApp au venit cu o nouă rețea de socializare cu accentul pe intimitate numită HalloApp. Conform The Verge, aplicația este disponibilă pentru descărcare atât de Apple App Store, cât și pentru Magazin Play pe dispozitivele cu Android. Există multe puncte comune între cele două aplicații: sunt concepute pentru a avea conversații private sau de grup cu prietenii apropiați și familia; nu te poți conecta cu ceilalți decât prin numărul de telefon; mesajele sunt criptate; nu există reclame.
În timp ce alte rețele de socializare au încercat fără reușită să facă același lucru, munca din spate a celor doi co-fondatori, Neeraj Arora și Michael Donohue, ar putea garanta succesul HalloApp. Amândoi au lucrat la WhatsApp înainte ca Facebook să achiziționeze aplicația pentru 22 miliarde dolari. Arora a fost șeful diviziei de business până în 2018 și a jucat un rol cheie în negocierile cu Facebook. Între timp, Donohue a fost directorul de inginerie al WhatsApp pentru aproape nouă ani înainte să părăsească compania în 2019.
Co-fondatorii au fost discreți, la fel ca aplicația
Co-fondatorii aplicației nu au dorit să vorbească prea mult despre HalloApp pentru a evita atenția presei atât de devreme în proiect. Însă, aceștia au explicat într-un rar interviu: „Cred că cel mai bun mod de a crește este crearea unui produs bun despre care oamenii vor vorbi cu prietenii și familia”.
HalloApp este împărțită în patru ecrane principale: un ecran de acasă cu postările prietenilor, conversațiile de grup, conversațiile individuale și setări. În principal, estetica este foarte minimalistă și nu există algoritmi care sortează postările și conversațiile de grup.
Se caută distanțarea de modelul toxic de social media
Tot luni, Arora a explicat filosofia din spatele HalloApp într-o postare pe blog a companiei. Această aplicație ar fi antidotul la rețelele de socializare tradiționale, bazate pe interacțiuni, adică „țigara secolului XXI”. „Imaginați-vă că prietenii din spațiul online sunt prietenii voștri adevărați. Imaginați-vă că nu aveți aplicația plină de postări și persoane de care nu vă pasă. Imaginați-vă că vedeți doar momente cu însemnătate și vedeți doar ceea ce vreți să vedeți, nu ceea ce crede algoritmul că trebuie să vedeți. Imaginați-vă că nu sunteți tratat ca un produs”, se arată în postare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News