Disney concediază și reduce numărul joburilor. Ce se ascunde în spatele deciziei
Data publicării:
Autor: Andreea Ditcov
WhatsApp
Sursă foto: Pexels (Skitterphoto)
Sursă foto: Pexels (Skitterphoto)
Compania Disney a decis să sisteze procesele de recrutare și să reducă numărul locurilor de muncă. 

Disney (DIS) intenționează să înghețe procesul de recrutare și să reducă unele locuri de muncă în timp ce se străduiește să mute serviciul de streaming Disney + într-o poziție de profitabilitate pe fondul incertitudinii economice, potrivit unui memoriu citat de Reuters. Directorul executiv Bob Chapek a trimis memoriul liderilor Disney, spunând că se instituie o înghețare a angajărilor și anticipează „unele mici reduceri de personal”, deoarece încearcă să gestioneze costurile.

„În timp ce anumiți factori macroeconomici sunt în afara controlului nostru, atingerea acestor obiective necesită ca toți să continuăm să ne facem partea pentru a gestiona lucrurile pe care le putem controla, în special, costurile noastre”, a scris Chapek în memoriul.

Inițiativa a venit după ce Disney a ratat marți estimările de pe Wall Street pentru câștigurile trimestriale, deoarece gigantul de divertisment a acumulat mai multe pierderi din serviciul video, pe care îl numește branșa sa direct-to-consumer (DTC). Acțiunile companiei au scăzut cu peste 13% miercuri, în urma rezultatelor sale.

Compania, în impas din cauza serviciului Disney+

Disney a declarat că serviciul în creștere rapidă a adăugat 12 milioane de abonați în al patrulea trimestru fiscal, dar a raportat o pierdere operațională de aproape 1,5 miliarde de dolari. Compania a spus că Disney+ va deveni profitabil abia în anul fiscal 2024, pierderile atingând vârful în trimestrul respectiv, scrie CNN.

Serviciul de streaming este cunoscut pentru seriale originale, inclusiv „Star Wars” „The Mandalorian”, „Andor” și „Obi-Wan Kenobi”, creațiile Marvel „WandaVision”, „Hawkeye” și „She-Hulk: Attorney at Law”, dar și alte producții Disney, Pixar, Marvel și Star Wars.

Analiștii de pe Wall Street și-au exprimat îngrijorarea cu privire la creșterea costurilor de streaming ale Disney. Analistul agenției MoffettNathanson, Michael Nathanson, a observat într-o notă remisă săptămâna aceasta că „Disney trebuie să demonstreze că pivotul lor către DTC va merita prețul investiției care este plătit în prezent”.

Alte mari companii își reduc activitatea, pregătindu-se de o recesiune

Corporate America efectuează reduceri profunde în baza de angajați pentru a se pregăti pentru o recesiune economică. Meta a spus săptămâna aceasta că va reduce peste 11.000 de locuri de muncă, sau 13% din forța de muncă, pentru a reduce costurile. Unul dintre colegii studioului Disney, Warner Bros Discovery, au făcut eforturi dramatice de reducere a costurilor, inclusiv concedieri, pe măsură ce compania recent fuzionată își restructurează operațiunile de conținut.

Chapek a spus că Disney a înființat un grup de lucru, care îl include directorul financiar Christine McCarthy și consilierul general Horacio Gutierrez, pentru a-l ajuta să ia „decizii critice de ansamblu”.

Compania a început deja să analizeze cheltuielile pentru conținut și marketing, dar Chapek a spus că reducerile nu vor sacrifica calitatea. Schimbarea va fi limitată la un mic subset de poziții critice, iar unele reduceri de personal sunt anticipate, deoarece compania încearcă să devină mai eficientă din punct de vedere al costurilor, a scris Chapek. Chapek a spus că călătoriile de afaceri vor fi limitate, iar călătoriile vor necesita aprobare prealabilă sau vor fi efectuate practic cât mai puțin posibil.

„Transformarea noastră este concepută pentru a ne asigura că prosperăm nu doar astăzi, ci și în viitor”, a scris Chapek.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel