Comisia Europeană a publicat pachetul ”Europa în Mișcare”, un set de măsuri privind transportul rutier din România și Europa. În context, europarlamentara PSD Claudia Țapardel, membră în Comisia pentru Transporturi a PE, a organizat la București o dezbatere. Au participat europarlamentari, reprezentanți ai autorităților române și ai asociațiilor patronale și unii dintre cei mai mari transportatori din România.
”Pachetul de Mobilitate” este prezentat de autoritățile de la Bruxelles ca a patra temelie a strategiei pe termen lung pentru transportul rutier din Europa. Acesta a stârnit controverse din cauza măsurilor care aduc restricții pe piața de transport internațional și de cabotaj, dominată de operatorii din Europa Centrală și de Est.
Companiile românești de transport, risc de a fi scoase de pe piața europeană
Claudia Țapardel a afirmat că ”la nivel declarativ, dorința Comisiei Europene este de a crea o piață de transport viabilă și modernă, dar și de a clarifica prevederile legale ce țin de drepturile și obligațiile celor care lucrează în transportul internațional.” Europarlamentara PSD recunoaște că ”în ciuda intențiilor declarate însă, anumite măsuri cuprinse în Pachetul Rutier nu numai că afectează negativ transportatorii europeni, în special din Est, dar contravin totodată și principiilor de funcționare a pieței unice. Limitarea cabotajului sau aducerea transporturilor sub incidența Directivei pentru Detașarea Lucrătorilor lovește direct în avantajul competitiv al țării noastre, având chiar riscul de a scoate cu totul companiile românești de pe piața europeană”.
[citeste si]
Comisia Europeană a adoptat primele opt măsuri legislative. Acestea vizează transportul rutier, un sector care asigură locuri de muncă pentru 5 milioane de europeni și, totodată, generează aproape o cincime din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE. În următoarele 12 luni, măsurile adoptate vor fi completate și cu alte propuneri, care vizează inclusiv normele de emisii pentru perioada de după 2020 pentru autoturisme și camionete, precum și primele norme de emisii pentru vehiculele grele.
Evenimentul a fost organizat cu sprijinul Revistei TRANZIT.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- SONDAJ de ultimă oră pentru Primăria Capitalei: Procentul celor 27% pe care-i vor și de care se tem, deopotrivă, candidații
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand