Data actualizării:
Data publicării:

Dezastru pentru fiecare român. Tarife uriașe

Autor: Anca Murgoci | Categorie: Economie
WhatsApp

Federația Operatorilor Români de Transport atrage atenția că fără intervenția statului, sectorul transportatorilor riscă să devieze ireversibil economia românească.

Cu ocazia Adunarii Generale a Federatiei Operatorilor Romani de Transport desfasurata la Sighisoara, in perioada 12-14 februarie., delegatii transportatorilor rutieri de marfuri si pasageri, ai scolilor de soferi, ai centrelor de formare profesionala, asociatiilor profesionale, asociatiilor transportatorilor in regim de taxi si inchiriere, precum si ai celor ce transporta vehicule avariate, au ajuns la concluzia dramatica ca aceste activitati se afla intr-un declin puternic, generat de haosul legislativ si institutional, dar si de masurile impotriva capitalului autohton, pe care guvernarea ultimelor 15 ani le-a aplicat gresit in mod repetat.

Provocarile la care se asteapta FORT-ul pentru perioada 2016-2020 au fost sintetizate intr-un material ce va fi transmis Guvernului Romaniei, Ministerului Transporturilor, Ministerului de Interne, Ministerului Dezvoltarii si Administratiei Publice si se refera la:

- Disparitia resursei umane sectoriale, cuantificata in momentul de fata la un numar necesar de angajati de aproximativ 10.000.

- Discrepantele majore raportat costurilor operationale intre societatile autohtone si cele straine, avand ca si cauza supraaccizarea carburantilor, tarifele uriase practicate pentru RCA, finantarea extrem de costisitoare a materialului rulant, haosul legislativ si concurentei neloiale din partea celor ce practica activitati ilicite.

[citeste si]

- Interesele politice in elaborarea actelor cu impact major la bugetul de stat, dar si activitatea companiilor de profil. Exemplu legea 92 a serviciilor de transport public local, prin a carei modificare, MDRAP incearca sa inlocuiasca firmele de transport neinregimentate politic cu firmele de casa ale baronilor locali, ce urmeaza sa finanteze prin compensari excesive "paraindaratul" catre buzunarul propriu.

- Neaplicarea legislatiei in ceea ce priveste transporturile si/sau serviciile specializate ilicite (transportul de personae, transportul vehiculelor avariate, scoli de soferi). Atat politia rutiera, cat si celelalte institutii abilitate, refuza cu insistenta sa intervina, constant si constient pentru starpirea activitatilor desfasurate in aceasta maniera. Astfel FORT-ul isi propune sa clarifice pozitia Guvernului Romaniei si a ministerelor de resort fata de toate problemele care macina industria si serviciile sectoriale, urmand ca in functie de pozitionarea acestora sa actioneze in consecinta, incepand cu primavara acestui an.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel