Design vs arhitectura informaţiei, subiect abordat la WIAD 2013 București
Cea de-a doua ediţie a World Information Architecture Day (WIAD) organizată, sâmbătă, de Grapefruit la Bucureşti a reunit 90 de experţi ai domeniului şi profesionişti în digital din companii româneşti şi străine. Desfăşurată sub egida Institutului de Arhitectură Informaţională simultan în 15 locaţii de pe întreg globul, conferinţa a inclus prezentări din partea Adobe, COSMOTE, Cult Market Research şi Grapefruit, iar subiectele abordate s-au concentrat asupra diferenţelor dintre design şi arhitectura informaţiei.
Prezentările speakerilor au vizat atât aspecte legate de usability şi evoluţia domeniului, cât şi insighturi din partea companiilor care îşi optimizează serviciile sau produsele digitale luând în calcul experienţa si feedback-ul utilizatorilor.
“Anul acesta, a ieşit în evidenţă interesul crescut al companiilor pentru acest eveniment – numărul participanţilor a fost mult mai mare decât anul trecut, iar publicul, foarte activ, semn că şi în România începe să fie înţeleasă importanţa unui produs digital eficient conceput pentru consumatorul final”, a declarat Marius Ursache, Fondator Grapefruit şi organizator al evenimentului.
“Important de reţinut este că, pentru un site complex, cu informaţie bogată, structurarea conţinutului este esenţială în atingerea obiectivelor de comunicare şi de business. Mai ales în cazul site-urilor eCommerce, o structurare improprie a informaţiei şi navigaţiei duce la rezultate slabe în vânzări”, adaugă acesta.
Printre cei care care au luat cuvântul al conferință s-a Alexandru Zodieru, Managing Partner la Cult Market Research, Ioannis Kapsoulakis, eBusiness and Sales Innovation Senior Manager COSMOTE România, Marius Ursache, Fondator Grapefruit, precum și Eric Jansen, Senior Experience Design Manager Adobe.
WIAD 2013 s-a încheiat cu o propunere de îmbunătățire a interfeței site-ului CFR Călători, concepută de Alexandru Cahniţă şi Alecsandru Grigoriu, UX Designers Grapefruit.
Arhitectura informațională reprezintă o etapă obligatorie în construcția oricărui proiect digital de succes. Menirea ei este să ajute şi să vândă ideile, produsele si serviciile din mediul online, într-un mod eficient şi relevant, prin definireaunui design simplu, dar și a unui set de interacțiuni complexe menite să ghideze potențialii consumatori pe anumite trasee la finalul cărora se gaseşte informaţia de care au nevoie. O arhitectură informaţională corectă asigură interacţiuni relevante între utilizatori şi produsele sau serviciile companiilor, iar succesul se traduce prin îndeplinirea unor obiective de business online bine definite.
Grapefruit, înființată în 1999, este singura agenţie românească de digital product development, care are peste 500 de proiecte în portofoliu și mai bine de 200 de clienți din 13 țări, de pe 4 continente. Expertiza Grapefruit include strategie, design şi dezvoltare de proiecte digitale, eCommerce şi Digital Banking.
WIAD este un eveniment anual, organizat de Information Architecture Institute (IAI) din SUA, ce include conferinţe ţinute de experţi în domeniu din mai multe ţări ale lumii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News