Demararea lucrărilor la „ocolitoarea” DN 1 pe Valea Doftanei mai întârzie
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Termenul pentru selecția unui constructor pentru lucrările la drumul de pe Valea Doftanei a fost prelungit.

Compania Națională de Investiții, din subordinea Ministerului Dezvoltării a prelungit cu mai mult de o lună, până pe 22 septembrie termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul de 400 de milioane lei pentru modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei. La lansarea licitației, pe 7 iulie, Compania Națională de Investiții a stabilit termenul de 16 august pentru depunerea ofertelor. Modernizarea Drumului Județean 102 I pe Valea Doftanei va asigura legătura între Ploiești-Câmpina și Săcele și poate fi o alternativă la aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei și chiar de pe DN 1 A Ploiești-Cheia -Săcele, ruta pe care o folosesc transportatorii de mărfuri, pe DN 1 circulația camioanelor fiind permisă pe timpul zilei doar cu autorizații speciale.

Potrivit documentației din SEAP valoarea contractului este de 411 milioane lei. Durata contractului este: proiectare (6 luni), execuția (42 luni) si perioada de garanție de bună executie a lucrărilor (60 luni).

Peste 12 km de șosea pe teritoriul județului Brașov

La propunerea Ministerului Dezvoltării, Guvernul a aprobat, în februarie 2022 indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov). Reabilitarea și modernizarea drumului județean 102I se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în 2 tronsoane, astfel:

• tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limita jud. Brașov), în lungime de 13,2 km;

• tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256,08, în lungime de 12,4 km.

Intervențiile în vederea asigurării viabilității DJ 102I au ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud și partea centrală a țării și, implicit, decongestionarea traficului intens de pe drumurile naționale DN1 și DN1A. Durata de execuție a obiectivului este de 42 luni, iar valoarea totală estimată este de 642.051.000 lei, din care MDLPA, prin Compania Națională de Investiții, va asigura 616.072.000 lei, diferența fiind suportată de Consiliile Județene Prahova și Brașov”, scrie bizbrașov.

Autostrada care o să fie gata ”când se termină benzina

Val Vâlcu a spus când o să fie gata o autostradă mult așteptată.

„Am fost într-un weekend pe Valea Doftanei. Este un proiect pentru care eu am luptat foarte mult. Îți aduci aminte de emisiunile mele cu DJ 102i? Există acel drum paralel cu Comarnic - Brașov, care trebuie asfaltat și care, în cele din urmă, după zeci de emisiuni, se va desemna constructorul. Vom vedea asfaltat acest drum pentru care am luptat. Și nu vom mai sta ca nebunii pe Comarnic-Brașov zeci de ore și, în contextul în care, dacă vreodată se va face autostrada București - Brașov, vom vedea un drum tehnic care va putea prelua oricând, oricum trebuia asfaltat acel drum, ca să se poată realiza lucrările pentru o viitoare autostradă”, a spus Denise Rifai în cadrul unui interviu acordat DCNews și DCNewsTV.

„Am și eu părerile mele”, a intervenit Val Vâlcu: „De vină este și publicul care se uită la metodă, nu la soluții. Soluția este să se ajungă de la București la Brașov în două ore. Nu mă interesează că face o autostradă sau un sistem de ocolire.”

„Doamne ajută să fie și autostradă. Cândva... Vreodată...”, a spus Denise Rifai (citește continuarea AICI).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel