Data publicării:
De ce scot magazinele la vânzare marfa de Crăciun cu câteva luni înainte. Cel mai mare risc
Aproape toate magazinele mari au scos la vânzare articole de Crăciun, şi nu doar în România. Asta deşi ne aflăm abia la finalul lunii septembrie, iar până la Crăciun mai sunt exact 85 de zile. Există, însă, şi un motiv pentru care marii retaileri recurg la această tactică.
Fenomenul nu este nou, având în vedere faptul că anual retailerii încep sezonul sărbătorilor din ce în ce mai devreme. A scăpat însă de sub control? E normal ca clienţii să fie copleşiţi de muzică de sărbători, reclame şi produse de sezon încă din luna octombrie?
Retailerii au mai multe motive pentru care "fură" startul sărbătorilor. Unele magazine, spre exemplu, realizează aproape jumătate din veniturile nete anuale în perioada sărbătorilor, astfel că un sezon slab se poate dovedi dezastruos. În plus, cumpărătorii răspund emoţional şi comportamental cozilor din magazine, iar lansarea timpurie a vânzărilor tematice îi poate impulsiona pe mulţi să înceapă să cumpere cadouri.
"Muzica de Crăciun şi toate efectele vizuale afectează comportamentul cumpărătorilor. Unii profită şi cheltuie un pic mai mult", explică Charles Lindsey, profesor de marketing la Universitatea Buffalo, conform CNN.
Există, însă, şi riscuri când ofertele de sărbători sunt prezente pentru prea mult timp. Magazinele se folosesc de promoţii pentru a convinge clienţii să cumpere produsele acum, în caz contrar putând rata ofertele. Dar o promoţie lansată în octombrie îşi pierde din putere dacă clienţii sunt convinşi că pot găsi aceleaşi produse la vânzare şi în decembrie şi în ianuarie.
"Într-un sezon de sărbători lung de 4 luni, nu sunt motivat să cumpăr totul acum. Se pierde simţul urgenţei", explică şi David Katz, şeful departamentului de marketing la Randa Apparel & Accessories, companie care produce Levi's, Tommy Hilfiger şi alte branduri.
Reclamele care te fac imediat să mănânci și lista de E-uri. Bulai: Te lua amețeala când vedeai. Ăștia s-au prins ce să facă și cu găina
Sociologul Alfred Bulai a vorbit despre reclamele care te fac să te duci imediat să mănânci și contradicția cu lista de E-uri pe care le conțin respectivele alimente.
„Aveam un curs de sociologie publică, mesajul de marketing și lumea reală și le-am arătat studenților reclame, apoi le citeam o listă de substanțe și E-uri folosite în industria alimentară. Te lua amețeala”, a spus sociologul Alfred Bulai.
„Ăștia s-au prins că, în materie de marketing, lumea vrea ca, de exemplu, carnea de găină să fie mai roșie, portocalie așa, că „aia este bună, sănătoasă”, iar oul bun este „cel roșu”. Practic, găinilor li se dă o substanță, în mâncare, care vopsește și oul acela. Dacă mă întrebi pe mine, nu e prea sănătos”, iar gălbenușul devine portocaliu. Cine a fost la țară și a mâncat ouă de acolo a văzut că nicio găină nu face gălbenuș portocaliu, ci galben”, a mai zis sociologul la DC News.
„O mare parte din boli sunt produse de mâncarea pe care o folosim și care este un produs chimic în mare măsură”, a adăugat Alfred Bulai.
„Și vine greierul și te salvează sau te otrăvește? Lumea ia pe nemestecate niște bazaconii pentru că nu îți va da nimeni viermi să-i mănânci cu furculița. Tot într-un cârnat îți vor veni. Va arăta ca un cârnat ce mănânci, chit că are în interior greieri”, a continuat Val Vâlcu. CITEŞTE MAI MULTE DESPRE ACEST SUBIECT AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News