Data publicării:
De ce s-ar putea ca România să nu intre în Schengen. Bulai: Trebuie negociat ca la piață. Noi ne mândrim că am respectat regulile
Sociologul Alfred Bulai a vorbit despre problemele pentru care România are parte de opoziție la intrarea în Spațiul Schengen.
„Unii au deficit de populație, alții au prea mulți”, spune Alfred Bulai, la „Nod în papură”. „Uite cum se apără Austria, de exemplu. Nu permite dezvoltarea Spațiului Schengen ca să nu aibă probleme. Ei stau, mănâncă, sunt puțini. Își apără granițele, își ridică un zid ca să fie și mai puțini”, a răspuns Val Vâlcu.
De ce nu ne vrea Austria în Schengen
„Val, pe noi nu ne vor mulți în Schengen. Au zis să fie o singură țară care se opune. În principiu, Austria nu ne vrea în Schengen din două motive: prima dată, vorbim despre incapacitatea noastră de a negocia, de a pune probleme în zona politicii internaționale - chestia asta pe care o facem noi pe repede înainte, ca în comunism: "Bă, vine Ceaușescu joi". Și făceau totul de pe o zi pe alta.
Noi nu înțelegem că este o chestiune pur politică. Nu este legată de altceva. Trebuie negociat politic, ca la piață. Noi ne mândrim că am respectat regulile. Lasă-ne naibii cu regulile, e o chestie de negociat, sunt interese. Nu ai intrat în UE că erai perfect, dacă erai perfect nu intrai nici acum!
În al doilea rând, noi nu vrem să recunoaștem că mai avem și noi niște probleme pe acolo. Și alții au niște probleme, dar la noi sunt mai vizibile. Adu-ți aminte cum au intrat ucrainenii în țară când a început războiul. S-au dus unde au vrut ei! Au intrat fără nicio treabă, i-a luat lumea acasă. E suficient să vadă occidentalul niște exemple din astea și se sperie. Refugiații sunt cazați în centre speciale, nu merg prin țară de nebuni așa”, a explicat Alfred Bulai.
Impactul adoptării unui stil de viață ecologic. Bulai: Toată povestea e ideologie
Problemele ecologice reprezintă un subiect de interes în societatea actuală și tot mai mulți oameni încearcă să adopte un comportament cât mai limitativ din acest punct de vedere. Sociologul Alfred Bulai a explicat care este impactul undei astfel de decizii.
Sociologul Alfred Bulai și jurnalistul Val Vâlcu au discutat despre problemele ecologice și adevăratul impact al adoptării unui stil de viață ecologic asupra mediului:
„O mașină electrică are o amprentă de carbon să o produci care s-ar amortiza după 10 ani de exploatare. Spune-mi mie că unul care își cumpără Tesla cu 50.000 de euro în loc de 20.000, cât e o maşină convenţională, va aștepta 10 ani cu ea și nu o va schimba după modă. Sunt oameni care își cumpără câte trei mașini, să aibă decapotabilă că e soare, SUV că ninge etc. Îmi spui mie că o să le țină ăia 10-11 ani?“, a întrebat, ironic, Val Vâlcu.
„Ăsta e model tipic pentru falsa conștiință a la Marx, adică o populație care are modelul ideologic valoric al altei clase decât al ei, adică nu e pentru tine, ci al altora. Nu poate fi un interes al tău să-ți iei o mașină care are exact aceleași funcții, infinit mai scumpă decât aia pe care ți-o luai tu. Sigur că e ideologie toată povestea cu ecologia, nu în sensul că nu e nimic adevărat, ci în sensul că sunt valori ideologice, dar în interesul celor care produc. Sigur că sunt și probleme de poluare, dar pe tine, ca individ, te interesează relativ modest chestia cu poluarea reală. Și dacă tu ești ecologic și cei de șapte miliarde și nouă sute de milioane - că restul de 100 de milioane sunt ca tine - nu sunt, ce contează că tu ești?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News