De ce refuză Oprescu dezbaterea televizată. Miza campaniei pentru PP-DD
Sistemul de vot impus la alegerile locale a schimbat şi comportamentul candidaţilor, dar şi al partidelor. Principalii candidaţi la primăria Capitalei evită o confruntare directă într-o emisiune televizată. Antonio Momoc, specialist în comunicare, consideră că această tactică este impusă de Sorin Oprescu, care evită o confruntare televizată pentru că nu are nicio miză, sondajele fiindu-i net favorabile. Una dintre mizele acestei campanii va fi scorul înregistrat de PP-DD, în vederea alegerilor parlamentare care vor avea loc în toamnă.
"Ce putem observa până în acest moment este un noncombat la televiziune între principalii candidaţi la primăria Capitalei. Nu avem parte de o confruntare directă între candidaţi, iar acesta este rodul sistemului electoral. Fiind vorba de un singur tur, favoritul normal că evită o astfel de confruntare pentru că nu mai are nimic de câştigat, eventual de pierdut. Spre deosebire de alte campanii nu avem nici prezentare de proiecte clare, doar din afişe şi pliante", consideră Antonio Momoc.
La nivelul comunicării se vede o evoluţie, în special pentru USL. Având candidaţi cu şanse reale, USL a investit foarte mult în imagine, în timp ce PDL a ales o campanie mai puţin elaborată. "La PDL se vede că nu mai este Felix Tătaru coordonator de comunicare. Nu mai au sclipire. Marea problemă a acestei campanii este că nu a reuşit să mobilizeze populaţia, dar nici partidele nu par prea dornice să investească foarte mult, mai ales PDL care se aşteaptă la o înfrângere zdrobitoare", a mai spus Momoc.
Miza campaniei pentru PP-DD
Una dintre mizele campaniei la Capitală este scorul electoral al PP-DD. Dacă la Capitală partidul lui Dan Diaconescu face un scor electoral bun, ar putea influenţa şi campania pentru parlamentare. "PP-DD este un partid de lider, iar dacă va avea un scor bun, va da încredere în Dan Diaconescu. La Bucureşti se dă tonul şi este posibil ca efectele să se resimtă în ţară, ulterior", a declarat Momoc.
Războiul de la Sectorul 3 şi campania lui Vanghelie
Cea mai strânsă bătălie în această campanie se duce la Sectorul 3, între Liviu şi Robert Negoiţă. Momoc consideră că până acum cei doi candidaţi au apelat la strategii de comunicare normale, dar ultima săptămână de campanie s-ar putea dovedi decisivă.
Marian Vanghelie a abordat un alt tip de campanie în această perioadă. Primarul Sectorului 5 a renunţat la mici şi bere, dar ales să se promoveze prin reuşitele sale ca primar în ultimele trei mandate.
Momoc a remarcat şi campania purtată de Nicuşor Dan. "Campania promovează un mesaj elitist şi ajunge foarte greu la oameni. Promovează un mesaj greu de înţeles pentru marele public. Şi Anghel Iordănescu a ales o campanie inedită. el încearcă să se folosească de echipa naţională şi de rezultatele sportive, dar este foarte greu să mobilizezi electoratul microbist din cauza rezultatelor foarte proaste ale echipei naţionale".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News