Agenția pentru Siguranța Aviației din Uniunea Europeană (EASA) a certificat prima aeronavă electrică cu aproape patru ani în urmă. Prognozele indică apariția altor avioane ecologice, ca răspuns la nevoia de reducere a emisiilor generate în timpul zborurilor, potrivit Politico. Cu toate acestea, proiectul nu s-a adeverit. Singura aeronavă electrică certificată de către EASA este Pipistrel Velis Electro, o aeronavă cu două locuri utilizată în principal pentru instruirea piloților.
Într-un efort de a revitaliza acest sector stagnant, Parlamentul European a încercat să intervină. În acest sens, în data de marți, 16 ianuarie, Parlamentul a adoptat o rezoluție care nu are caracter obligatoriu. Potrivit rezoluției, aeronavele electrice reprezintă o opțiune pentru un "transport aerian mai curat, mai rapid și mai convenabil".
Scopul este să asiste Uniunea Europeană în atingerea obiectivului său de reducere cu 90% a emisiilor de gaze cu efect de seră provenite din transporturi până în anul 2050; aviația contribuind cu aproximativ 2% din emisiile globale de CO2.
E-combustibilii, în teste
Cu toate acestea, scepticii aduc în discuție unele probleme tehnologice cu care se confruntă aeronavele electrice. În prezent, principala inițiativă pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon în aviație este dezvoltarea de e-combustibili sintetici - obținuți din captarea carbonului și hidrogenul generat din surse de energie regenerabilă - chiar dacă acest lucru este încă costisitor și disponibil doar în cantități mici. Un avantaj al combustibililor sustenabili pentru aviație (SAF) este că, în cazul în care pot fi produse în cantități mari, tehnologia actuală a motoarelor cu reacție ar putea fi utilizată în continuare. Acesta este motivul pentru care UE impune o utilizare pe scară largă a acestor carburanți în legislația adoptată recent.
Piedici de ordin tehnologic?
În schimb, avioanele electrice ar necesita o adevărată revoluție tehnologică, deoarece bateriile sunt grele și mult mai puțin eficiente în ceea ce privește cantitatea de energie decât kerosenul. „Din punctul meu de vedere, principalul impediment este încă sursa de energie: bateriile actuale sunt prea grele pentru cantitatea de energie pe care o furnizează. Acest lucru înseamnă că, deocamdată, propulsia electrică este viabilă doar pentru aeronavele mici cu o autonomie limitată", a spus Sophie Armanini, profesor de eAviație la Universitatea Tehnică din Munchen. Karima Delli, membră a Parlamentului European, a declarat că rezoluția conține „declarații nerealiste" care lasă impresia că avioanele electrice sunt „soluția magică pentru reducerea emisiilor de carbon în sectorul aviației".
Cu toate acestea, Norvegia își propune să opereze toate zborurile pe distanțe scurte și medii cu avioane electrice până în 2040.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Cântec comunist pus pe manele. Parodia pe 1 Mai pe care să o asculți la grătar /video
- Ce au făcut primarii USR în mandatele lor. Exemplele care spun totul despre edilii pe care i-ați ales