Data publicării:
Dan Petrescu și catastrofa aviatică din Milano. Pilotul Osiceanu, după ancheta italienilor: ”Pierderea controlului devine inexplicabilă”. Exemplul lui Țiriac
Dan Petrescu a murit după ce s-a prăbușit cu avionul pe care îl pilota.
Autoritățile italiene au finalizat ancheta catastrofei aviatice în care milionarul Dan Petrescu a murit, alături de familia sa.
Înregistratorul de zbor al aeronavei (LDR –Lightweight Data Recorder) nu era funcțional, ceea ce a îngreunat ancheta. La acest tip de aeronavă, pilotul nu era obligat să-l țină în funcțiune.
Accidentul aviatic a avut loc pe 3 octombrie 2021, în apropiere de aeroportul Linate din Milano, avionul pe care Dan Petrescu îl pilota prăbușindu-se aproape vertical cu o viteză de 600 de kilometri/h.
Raportul precizează că ”nu se pot stabili cu certitudine cauzele exacte ale accidentului”. Pista cea mai probabilă a raportului este că Dan Petrescu a pierdut controlul avionului.
De asemenea, decolarea ar fi fost grăbită, conform anchetei.
După ce a decolat, pilotul român a deviat de la traseul de zbor, fapt ce reiese din comunicarea cu turnul de control: „Now we deviate a little bit, sorry” – „Acum deviem puțin, scuze”. Turnul de control i-a cerut să se întoarcă pe traseul inițial.
Ancheta mai arată un alt aspect important, faptul că avionul era pilotat manual.
Analiza ADN a ”fluidelor organice” de pe centura scaunului din dreapta relevă faptul că acolo stătea o femeie în vârsta de 65 de ani, „mama și bunica altor doi pasageri din avion”.
Citește mai multe despre anchetă aici: Ancheta catastrofei aviatice în care magnatul Dan Petrescu a murit, alături de familie, s-a finalizat. Descoperirea italienilor
Decizia primară greșită
Pilotul Cezar Osiceanu a analizat, în exclusivitate pentru DCNews, raportul anchetei.
„Revine în prim plan decizia primară greșită, luată pe baza unor recomandări greșite, de a se achiziționa un avion mono motor în locul unuia numitor.
A doua greșeală este lipsa unui pilot profesionist la bord, greșeală frecventă în gama acestor potentați economici. Ţiriac, cunoscut ca tatăl lui Harpagon, zboară DOAR cu avioane bimotoare și cu încă un pilot calificat lângă el în cockpit. De ce?
Pe șoseaua unde a încercat să aterizeze - Petrescu - se creează frecvent un efect de tunel greu de controlat de către orice pilot profesionist.
Nefuncționarea 'cutiei negre' la bord și folosirea avionului în această situație (permisă totuși de către constructor și legislația în vigoare) a fost un act deliberat și conștient al pilotului ceea ce face diferența dintre un amator bogat și un pilot profesionist.
În plus, la banii lui ar fi putut să repare imediat situația care nu era una doar de moment constatată.
De aici rezultă nescris însă și următoarele posibilități:
1. Prezența pe scaunul copilotului a unei persoane în vârstă de 65 de ani care se putea să se fi speriat și să fi reacționat necontrolat chiar și asupra comenzilor avionului;
2. Pilotul avea la dispoziție pe aparatura de bord situația exactă de urmat atât după decolare cât și în cazul unei cedări de motor;
3. Până la cedarea motorului, pilotul avea la dispoziția lui acționarea pilotului automat care îl ajuta direct în urmărirea exactă a traseului înscris în hărțile aeroportului publicate și în baza de date a avionului;
4. Pierderea controlului avionului de către pilot devine inexplicabilă în lipsa unei măsuri vitale de scoatere din angajarea avionului, după cum se susține”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News