Ce nereguli a constatat Curtea de Conturi la Primăria Sectorului 1. Podaru: Clotilde Armand încearcă să anuleze contractele legale
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Ema Apostu
WhatsApp
Sursa foto: Facebook Clotilde Armand
Sursa foto: Facebook Clotilde Armand
Curtea de Conturi a constatat o serie de nereguli în activitatea Primăriei Sectorului 1, în anul 2021, conform unei decizii emise în data de 17 iulie 2022. Dan Podaru, consilier local PNL, a comentat deciziile date.

"Documentul demonstrează faptul că acțiunile primarului Clotilde Armand referitoare la contractul de salubritate urmăresc alte interese decât interesele firești ale cetățenilor și că primarul încearcă din răsputeri să anuleze contractele legale în vigoare într-o manieră abuzivă, urmarindu-și doar interesele personale”, a afirmat consilierul liberal.

"Aceste decizii ale Curții de Conturi, despre care mă intrebați, demonstrează într-o manieră indubitabilă faptul că toate declarațiile, luările de poziție și acțiunile în instanță pe care le-am realizat, în nume personal sau împreună cu toți ceilalți consilieri locali PNL, erau total fundamentate și că aveam dreptate. Clotilde Armand și echipa sa de la Primăria Sectorului 1 se află, din punctul meu de vedere, în afara legii, reprezintă un adevărat grup infracțional, iar toate instituțiile abilitate ale statului (prefectură, procuratură, poliție etc) trebuie să se implice și să destructureze gașca primarului Clotilde Armand, de la Sectorul 1”, a mai spus consilierul Dan Podaru. 

Ce nereguli au fost constatate

Prima situație analizată de Curtea de Conturi vizează existența riscului de efectuare a unor plăți duble pentru serviciile de salubritate prestate pe raza sectorului 1, după ce primăria a încheiat un contract de delegare a serviciilor de salubritate având același obiect ca și cel din 2008, semnat cu Romprest pentru 25 de ani, scrie evz.ro.

"Au fost încălcate prevederile art. 24 alin. (4) din Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților, cu modificările și completările ulterioare, art. 5 alin (1) din OG nr 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventive, republicată, cu modificările și completările ulterioare și pct.1 din Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, aprobate prin OMFP nr. 1792/2002, cu modificările și completările ulterioare”, se arată în documentul citat.

A doua situație vizează încheirea de către Sectorul 1 a unor contracte de "subrogație, în calitate de terț subrogat, cu operatorii economici SC Rom Waste Solutions SA și SC Iridex Group SRL având ca obiect preluarea plății contravalorii serviciilor de sortare a deșeurilor de pe raza sectorului, colectate de către Compania Romprest Service SA, fără aprobarea Consiliului Local al Sectorului 1”.

"Au fost încălcate prevederile art. 24 alin. (4) din Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților cu modificările și completările ulterioare”, precizează Curtea de Conturi.

Curtea de Conturi a mai sesizat că derularea contractului de delegare a gestiunii serviciilor de salubritate pentru instituțiile publice din Sectorul 1 s-a făcut la tarife generatoare de cheltuieli neeconomicoase și care conțin clauze dezavantajoase. În acest sens, a dat ca exemplu Spitalul Universitar de Urgență Elias.

"Au fost încălcate prevederile art. 5 alin. (1) din OG nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventive, republicată, cu modificările și completările ulterioare”, se arată în decizia Curții.

Un alt aspect sesizat este legat de proccedurile de achiziție pentru serviciile juridice și de consultanță în vederea soluționării litigiilor cu Compania Romprest SA. Curtea de Conturi a constatat că s-au derulat fără respectarea reglementărilor legale în vigoare.

"Au fost încălcate prevederile pct. 5.4 «Derularea operațiunilor și acțiunilor» din cadrul Procedurii Operaționale nr. J19/2020 pentru realizarea achizițiilor prevăzute la art. 29 și a celor cuprinse în Anexa nr. 2 la Legea nr. 98/2016”, arată decizia Curții de Conturi.

A cincea situație prezentată în audit vizează achizițiile serviciilor de pază pentru unități de învățământ, unități sanitare și piețe agroalimentare. Valoarea serviciilor achiziționate a fost stabilită la 12.290.595 de lei. Curtea de Conturi a stabilit că aceste contracte au fost încheiate cu încălcarea principiilor nediscriminării și tratamentului egal.

Plăți nejustificate de peste 25.000 de lei

Cel de-al șaselea aspect constatat de Curtea de Conturi se referă la efectuarea unei plăți nejustificate, în valoare de 25.933 de lei, către Compania de Investiții și Dezvoltare în Sănătate și Domenii de Interes Public-Privat Sector 1, comparativ cu oferta de preț detaliată. Plata a fost motivată de majorarea prețului contractat inițial.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel