Cum vrea Daniel Băluță să rezolve problema parcărilor și a bulevardelor: "Reușim să nu mai avem mașini pe stradă. Este un upgrade ieșit din comun"
Primarul Sectorului 4 al Capitalei Daniel Băluță a expicat modelul menit să elibereze străzile sectorului său de aglomerație și mașini pe trotuar.
Primarul Sectorului 4 al Capitalei, Daniel Băluță, proaspăt prim-vicepreședinte al Partidului Social Democrat, a vorbit în cadrul emisiunii Ce Se Întâmplă cu jurnalistul Răzvan Dumitrescu despre proiectul său, inspirat de la Montpellier, ce a fost menit să elibereze străzile sectorului său, rezolvând problema parcărilor, a bulevardelor, și a locurilor pentru spații verzi.
"Nu vă ascund. Am avut o discuție extrem de productivă"
"Cu această politică trebuie să existe o masă critică de oameni care să facă exact ceea ce trebuie. Inițial, să nu vă imaginați că atunci când am evacuat trotuarele și când am creat locuri de parcare cu plată inițiativa a fost bine plătită. Abonamentul anual pentru locul de parcare costă între 600-700 de lei, iar pentru vizitatori, pentru cei ce parchează sporadic pe acolo costă foarte puțin. Costă 50 de bani ora. Atât de puțin. Ne-a interesat mai puțin aspectul financiar. În această etapă ar trebui să punem mai puțin accentul pe problema financiară. Ar trebui să ne intereseze mai mult linia de organizare. De ce spun asta? Pentru că, ușor, cvartal de bloc cu cvartal de bloc, bulevard cu bulevard, începem să implementăm această strategie.
Nu vă ascund. Am împrumutat-o de la Montpellier. Am avut o discuție extrem de productivă cu o doamnă viceprimar de acolo. Cred că a fost pentru prima dată când cineva, cu foarte multă ușurință, a știut să explice care sunt etapele în care reușim să nu mai avem mașini pe stradă. Se întâmplă așa. Prima dată, mașinile trebuie puse la sol. Apoi, trebuie încasate taxele de parcare. După această etapă, avem finanțare pentru tot ce înseamnă parcare etajată, parcare subterană.
"E simplu de unde luăm banii"
Astăzi, parcările, etajate mai ales, se fac empiric. Mă refer la cele de reședință. Nu știm exact de câte locuri este nevoie într-un cvartal de blocuri. Prin această modalitate, prin acest algoritm, pentru că este matematică pură, reușim să știm pentru fiecare cvartal de bloc numărul exact de mașini de care avem nevoie, suprafața de teren de care avem nevoie și putem, fără problemă, în sus sau în jos să construim.
Mai mult decât atât. Avem și banii necesari din care să construim. E simplu de unde luăm banii. Din taxa de parcare. De aici vin banii. Facem socoteala. Dacă 150.000 de mașini, câte sunt în Sectorul 4, ar plăti toate taxa de parcare de 100 de euro, gândiți-vă că ar însemna 15 milioane de euro anual, pe care o să-i folosim exclusiv pentru parcare", a explicat Daniel Băluță.
Nu puteau să preia și alții ideea asta?
Când a fost întrebat de jurnalistul Răzvan Dumitrescu de ce alții nu pot prelua modelul, Daniel Băluță a răspuns: "Sunt convins că acest principiu va fi aplicat la nivel macro, pentru că este singura manieră prin care străzile sunt ordonate, putem să facem curățenie și să trăim într-o normalitate. Această strategie, însoțită de sensuri unice, de exemplu, de modificarea iluminatului public, și altele, contribuie la scăderea infracționalității, la sporirea gradului de curățenie, pentru că nu mai avem trotuarele pline de mașini.
"Este un upgrade ieșit din comun"
Sunt foarte mulți parametrii care se schimbă în viața oamenilor. Este un upgrade ieșit din comun, dar el nu este apreciat deîndată. Trebuie să-ți schimbi obiceiurile. Despre asta este vorba. Este firesc să existe o oarecare reticență la schimbare. Necesită un timp de 6 luni, poate un an de zile, poate și mai mult, până reușesc să se acomodeze cu noile condiții".
VEZI TOATĂ EMISIUNEA AICI:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News