Cum turnau marinarii la Securitate. Luis Lazarus dă cărțile pe față
Jurnalistul Luis Lazarus a fost invitatul lui Val Vâlcu în studioul DC News, unde a vorbit despre prima sa meserie, cea de marinar, dar şi despre motivele pentru care nu a reuşit, în perioada comunismului, să navigheze decât pe Dunărea românească.
"Am fost marinar, nu de punte, ci de maşină, pentru că eram motorist. Marinarul este cel care stă pe punte. Aveam şi eu naivităţile mele. Ca să fii marinar înainte de 89, trebuia să ai un aviz navigare internaţională de la Securitate. Ca să îl obţii, erai chemat la nişte discuţii cu nişte tovarăşi securişti. Şi te întrebau: Căsătorit eşti? Nu. Copii ai? Nu. Membru de partid eşti? Nu. Aaa, păi dumneata nu ai nicio referinţă ca să poţi pleca în străinătate.
În naivitatea mea, aveam idee despre ce se întâmplă. Dar tot mi se părea absurd să mi se zică că nu sunt lăsat să trec graniţa pentru că nu dau note informative. Şi atunci eu eram cu taică-miu, care a fost şef mecanic naval, cel mai tânăr de la vremea lui, şi era un bun profesionist în ale motoarelor. Ne-am dus amândoi, dar tata tot nu putea pleca, că era divorţat şi îi tăiaseră avizul, nu fusese nici el informator, deci nu avea referinţe.
Astfel, asupra cumva s-a aşternut cumva o umbră de la tatăl meu, care nu era nici el informator, că eu dacă plec nu mă mai întorc. Asta zicea Securitatea, motiv pentru care m-au ţinut aşa aiurea prin ţară, pe vapoare. Am navigat de la Orşova la Sulina", a declarat Luis Lazarus la DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News