Cum se explică succesul Pro Tv. La ce au românii talent?
Data publicării:
Autor: DCNews Team
WhatsApp
val-valcu
val-valcu

Românii au talent a strâns în jurul televizorului la fel de multă lume ca Revoluția în direct. Culmea, acest moment de vârf al mândriei naționale a fost posibil printr-o rețetă realizată de un concern multinațional, testată deja în alte țări. Se pare că românii au succes doar când lucrează pentru alții: și cei de la Cluj, care fac telefoane Nokia, și cei de la Pitești, care reușesc să vândă Dacia în întreaga lume și cei de la Pro Tv, lideri pe piața media,  au ajuns în vârf după ce au fost preluați, fie de finlandezi, fie de francezi sau de americani. Legenda cu românii care  fură din fabrică și sunt leneși nu stă în picioare. Dimpotrivă, fac performanță oriunde se duc, din Sillicon Valley la CERN Geneva. Mai degrabă cei care au pus mâna pe fabrici, la noi în țară, sunt proști, habar nu au să-și conducă angajații și să se descurce în competiția dură din ziua de azi, preferând să dea un tun, două și să toace banii în Bamboo. Nici nu aveau cum altfel să fie elitele românești, care au fost selectate nu după competență sau cinste, ci după relațiile cu Comitetul de partid sau după cum știau să dea șpagă, după 89.

Apropo de șouri importate, care au mare succes acasă: la fel ar fi trebuit să fie și cu democrația, cu instituțiile pe care le-am importat din occident. Uite că ele nu prea mulțumesc publicul. În cazul acesta, putem să ne raportăm la TVR: oricâte filme bune ar importa, pe bani grei, le programează după miezul nopții, ca să facă loc tocșourilor cu aplaudaci de partid și sinecuriștilor care trebuie hrăniți din  banul public. Așa că audiența se duce spre zero, indiferent de costuri. E și normal, atâta vreme cât instituția trebuie să-și satisfacă acționarii: la ProTv sunt investitorii din CME, la TVR sunt partidele de la guvernare.

Revenind la administrație, e nedrept să ne plângem de funcționari și nu de cei care îi conduc. Evident că politicienii vor da vina pe omul de la ghișeu sau din vamă... e ca și cum Adrian Sârbu, chemat la C.A. să explice de ce a căzut audiența , ar explica acționarilor ce leneș și netalentat e Busu, de la meteo. Nici nu l-ar lăsa să termine fraza, până să-l arunce în șuturi pe scară. Dacă e leneș, e vina conducătorului că nu-l pune la muncă, dacă e netalentat, înseamnă că l-ai angajat pe pile. Deci, întâi îl dă afară pe Sârbu, apoi, cine-o veni în locu lui se ocupă de Busu.

Pentru acționari nu contează decât rezultatele, n-au nevoie de explicații. De aceea sunt mai bogați decât alegătorii, pe care îi prostesc politicienii cu vorbe goale. Ăia se uită pe cifre: câți kilometri de autostradă ai construit, cu cât mi-ai crescut salariul, cu cât ai redus infracțiunile... scuze, parcă așa ar trebui evaluată administrația, nu firmele private.

Nu în ultimul rând, când înjură funcționarii publici, că nu fac nimic și cer șpagă, românii ar trebui să reflecteze la succesul Pro TV. În 1995, postul de televiziune a preluat atât modelul de buiness de afară, ci și pe cel de salarizare. Nu s-au cerut performanțe ca în vest cu salarii ca în est, au început reforma televiziunii cu oameni puternic motivați financiar. Vă dați sema ce mare este, dacă nici până azi nu a aflat nimeni salariul Andreei Esca.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel