Data publicării:

Cum să protejezi vopseaua mașinii pe timp de iarnă

Autor: Andrada Oana | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto ilustrativ Pixabay
Foto ilustrativ Pixabay

Pe timp de iarnă, trebuie să acorzi o mai mare atenție mașinii tale dacă vrei să nu fie afectată. 

E necesar ca în sezonul rece să acorzi o mai mare atenție mașinii tale, mai ales că drumarii care curăță șoselele de zăpadă folosesc sare sau clorură de calciu. Caroseria mașinii tale, inclusiv vopseaua, s-ar putea să fie afectată. 

Pentru a stopa efectul coroziv provocat de sarea de pe șosele, autoturismul trebuie spălat în mod constant. Curăță și partea de sub mașină pentru că este cea mai expusă. 

Asigură-te că, atunci când o speli, aplici și un strat de ceară. Vopseaua va fi astfel mai bine protejată de gheață, zăpadă, ceară sau pietricelele sărite de pe carosabil. 

Dacă nu ții iarna mașina într-un garaj, poți apela la o prelată impermeabilă, realizată special pentru sezonul rece. 

Și să-ți înfoliezi mașina cu o folie tip PPF este o soluție bună. Nu uita însă că pentru asta, costurile vor fi mai mari. 

Dacă observi că vopseaua este ciobită din cauza pietricelelor sărite de pe carosabil, poți folosi vopsea în recipiente mici de la producătorii auto. Rugina va afecta rapid locurile unde nu există vopsea. 

Când sezonul rece se încheie, spală autoturismul foarte bine și aplică din nou un strat de ceară, scrie shtiu.ro.

De ce la prima zăpadă din an sunt și cele mai multe tamponări

 

Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC News că "asfaltul este mai puțin aderent când este rece, chiar dacă este uscat", iar "dacă este umiditate și asfaltul devine negru pentru că plouă, e rouă - sau doar umiditatea din atmosferă face asfaltul să se înnegrească -, apare riscul de a întâlni acea gheață neagră, adică poleiul."

"De obicei nu ninge la -20 de grade, ci în jurul temperaturii de 0 grade. Zăpada proaspătă sau mai puțin proaspătă, dar la temperatură ridicată (comparând cu -20 de grade), adică în jur de 0 grade, are aderența cea mai mică. Pentru că roata, cauciucul, nu aluneca de fapt pe zăpadă, ci pe un strat de apă format între cauciuc și zăpadă.", a mai spus Titi Aur. 

Astfel, cu cât este mai cald afară, cu atât aderența este mai mică. Și aici vorbim de căldura relativă, adică nu de -20, -30 de grade, ci în jur de 0 grade sau chiar un pic peste, dar ninge. Avem aderența cea mai mică atunci când suntem în jurul de 0 grade, pe zăpadă", a subliniat expertul în conducere defensivă. 

Atenție, șoferi! Combinația fatală la prima zăpadă: Reflexul de pe aderență bună și... aderența proastă 

Citește continuarea articolului AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel