Conform BBC, o uriașă fabrică de baterii electrice ia contur într-un ritm alert pe un teren care măsoară aproximativ 71 de terenuri de fotbal puse unul lângă altul, înconjurat de păduri dese. Totul se întâmplă la doar 200 kilometri distanță de Cercul Arctic. Proiectul este o „gigafabrică”, un termen folosit de fondatorul Tesla, Elon Musk, pentru a descrie o uzină cu producție foarte ridicată din deșertul statului Nevada, Statele Unite.
Aici vorbim de o locație puțin mai răcoroasă decât deșertul. Northvolt a fost fondat de doi foști executivi din cadrul Tesla și ia formă în orașul nordic Skellefteå din Suedia. Se speră că Northvolt va produce, alături de baza din Västerås de la marginea capitalei Stockholm, aproximativ un sfert din bateriile electrice ale Europei, ținând cont că mașinile electrice sunt tot mai vândute pentru tranziția către eliminarea emisiilor de carbon.
Va fi neovie de o mulțime de baterii
Banca de investiții UBS preconizează că până la finalul acestui deceniu, 40% din toate mașinile noi vândute vor fi electrice, iar ținta de 100% nu va fi atinsă până în 2040.
„Dacă privești agendele tuturor producătorilor de autovehicule care fac deja mașini electrice, va fi o cerere uriașă pentru baterii”, a spus managerul fabricii, Fredrik Hedlund. Chiar dacă multe dintre halele gri ridicate până acum nu au echipament de producție instalat, Hedlund este încrezător că totul va fi gata pentru a începe producția până la finalul anului 2021.
Volkswagen a comandat deja de 14 miliarde dolari
Northvolt caută să producă suficiente baterii pentru 300.000 de mașini electrice într-un singur an. Compania a primit deja o comandă gigant de 14 miliarde dolari din partea Volkswagen pentru a construi bateriile necesare mașinilor sale electrice în următorii 10 ani. În plus, Northvolt plănuiește să încheie un parteneriat pe termen lung cu producător suedez de camioane și autobuze Scania.
Recent, gigafabrica a anunțat că a strâns alte 2,75 miliarde dolari pentru a-și finanța extinderea. „Construim o industrie cu totul nouă care nu a existat până acum cu adevărat la această scară, mai ales în Europa”, a mai avut de spus Hedlund. „Cred, nu doar eu, că este cel mai tare proiect din Europa de acum”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor