Cum ne îmbolnăvesc prețurile mari și incertitudinea din ultima perioadă
Europenii afirmă că se confruntă cu probleme de sănătate mintală. Numărul acestora este în continuă creștere, arată un sondaj recent.
Se pare că prețurile mari și incertitudinea din ultima perioadă îi îmbolnăvesc pe oameni. Sondajele realizate de agenția Eurofound a Uniunii Europene în rândul a 200.000 de persoane au constatat că numărul persoanelor care raportează probleme de sănătate mintală s-a dublat în doar doi ani. Acesta atingea un procent de 6,4% în martie 2020, la începutul pandemiei de COVID, iar doi ani mai târziu a ajuns la a 12,7%, în ciuda faptului că restricțiile au fost ridicate, iar oficialii au anunțat finalul pandemiei de Coronavirus. „Odată cu reluarea interacțiunii sociale, mulți au sperat că starea mintală se va îmbunătăți. Cu toate acestea, în primăvara anului 2022, riscul de depresie rămâne îngrijorător de mare pentru mulți oameni”, potrivit Eurofound, adăugând că riscul este mai mare în rândul tinerilor.
Totodată, sondajele online, realizate în perioada martie 2020 – mai 2022, au dezvăluit că numeroși locuitori din cele 27 de țări membre UE fac eforturi să se descurce cu banii pe care îi câștigă. În 2022, aproximativ 53% dintre respondenți au declarat că familia din care fac parte de confruntă cu dificultăți financiare, spre deosebire de 2020, când doar 47% se aveau această problemă. „Un grad ridicat de îngrijorare (în legătură cu situația financiară) combinat cu incertitudinea cu privire la viitor ar putea continua să aibă un impact negativ asupra sănătății mintale”, conform studiului realizat de Eurofound, potrivit Reuters.
Tinerii, tot mai stresaţi din cauza banilor
Românii din generațiile Millennials și Z se așteaptă la înrăutățirea situației economice și a contextului sociopolitic în 2023, principalul lor motiv de îngrijorare fiind legat de scumpirea traiului zilnic, arată studiul Deloitte Global Millennial and Gen Z Survey. Concret, 59% dintre Millennials și 49% dintre cei din Generația Z se așteaptă la înrăutățirea condițiilor economice și a contextului sociopolitic (55%, respectiv 45%). Costul tot mai ridicat al vieții de zi cu zi reprezintă preocuparea pentru 51% dintre Millennials și 32% dintre cei din Generația Z. Cu toate acestea, tinerii români spun că își pot susține fără dificultate cheltuielile lunare (63% dintre Millennials și 57% din Generația Z), în timp ce media globală este mai redusă (55%, respectiv 47%).
Aceste perspective îi determină să fie mai prudenți în privința locului de muncă, astfel că ponderea celor care vor să rămână în aceeași companie mai mult de cinci ani a crescut în ultimul an de la 32% la 41% în cazul Millennials și de la 21% la 42% în rândurile Generației Z. Totodată, numărul celor care vor să plece mai devreme de doi ani a scăzut de la 44% la 28%, respectiv de la 39% la 29%.,
Reprezentanții Generației Z din România sunt optimiști și cu privire la pensionare, 55% fiind încrezători că vor avea un venit confortabil în acel moment, în timp ce doar 46% dintre Millennials au această convingere. La nivel global, media este de doar 41% în ambele cazuri. Pe de altă parte, proporția românilor care sunt stresați în cea mai mare parte a timpului s-a redus față de anul trecut cu zece puncte procentuale în cazul Millennials, la 34%, și cu trei puncte procentuale, la 48%, pentru Generația Z.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News