Data publicării:

Cum imaginile perfecte ale vedetelor ca Beyonce și Kardashian ar putea duce la tulburări alimentare la femeile de rând. Studiu

Autor: Florina Pop | Categorie: Sanatate
WhatsApp
Sursă foto: Instagram - Kim Kardashian
Sursă foto: Instagram - Kim Kardashian

O cercetare din Canada susține că imaginile cu corpuri perfecte ale unor vedete, postate pe social media, determină tulburări alimentare și depresie la femeile obișnuite.

Sarah McComb, doctor în Psihologie clinică, doctorand la Universitatea York din Toronto, a realizat un studiu despre cum imaginile perfecte ale corpurilor unor vedete – Kim Kardashian și Beyonce, exemplifică ea – creează nu numai nemulțumire în rândul femeilor obișnuite, ci și tulburări alimentare (anorexia nervoasă, bulimie). La acestea se adaugă depresie, o stimă de sine scăzută și o obsesie pentru pierderea în greutate.

La studiul acesteia au luat parte 400 de studenți. ”Principalul rezultat este că compararea cu imaginile idealizate de pe Instagram este dăunătoare pentru imaginea corporală a femeilor. (...) Am descoperit că, în general, femeile care s-au comparat cu unul dintre cele trei tipuri de corp de pe Instagram au avut o nemulțumire crescută în ceea ce privește greutatea, nemulțumirea cu aspectul și o satisfacție generală mai scăzută decât cele... care au văzut imagini de decor pentru casă”, a afirmat Sarah McComb, pentru webmd.

Imaginile care au câștigat popularitate în social medic sunt cele ale siluetelor zvelte, foarte subțiri, cu abdomen plat sau tipuri de imagini de tip clepsidră ”subțire-groase” – cum este silueta lui Kim Kardashian. Autoarea studiului mai precizează că ”idealurile de frumusețe se pot schimba cu siguranță în timp”, că ”de mult timp, corpurile foarte subțiri și zvelte au predominat în media occidentală”.

Conform sursei citate, Chelsea Kronengold, director de comunicații pentru Asociația Națională a Tulburărilor Alimentare, atrage atenția asupra unui aspect pe care multe femei nu-l iau în considerare: ”oamenii uită adesea că celebritățile și personalitățile publice au de obicei o echipă de frumusețe formată din frizeri, artiști de machiaj și stiliști. (...) La fel, chirurgia plastică și utilizarea aplicațiilor de editare digitală sau a filtrelor de rețele sociale pot crea o percepție nerealistă a frumuseții și a unei comparații sociale dăunătoare, în special atunci când cei care se uită la aceste imagini nu sunt conștienți de modificări fizice sau digitale”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel