Cum arată atmosfera planetei VENUS, geamănul malefic al Pământului. NASA, VIDEO pentru misiunea DAVINCI+
Autor: Andreea Ditcov
Pexels
NASA a creat o simulare a planetei Venus, destinată misiunii navei spațiale DAVINCI+.

Este cunoscut drept geamănul malefic al Pământului și a fost în mare măsură ignorat de NASA în ultimii 30 de ani, deoarece mulți oameni de știință credeau că este o planetă „moartă”, relatează Daily Mail

Acum, agenția spațială americană intenționează să trimită două noi sonde de 500 de milioane de dolari către Venus și a distribuit un videoclip fascinant despre ceea ce se va întâmpla când una dintre ele va atinge suprafața la începutul anilor 2030.

Imaginile video distribuite permit spectatorilor să facă o plimbare prin atmosfera planetei pentru a vedea ce experimente științifice se vor efectua de către nava spațială DAVINCI+ în drumul său spre lumea infernală.

VEZI aici videoclipul:

La începutul acestui an, Bill Nelson (NASA), a dezvăluit că ambele misiuni pe a doua planetă de la Soare, se vor lansa în următorii 10 ani. Una dintre misiuni, numită VERITAS (Venus Emisivity, Radio Science, InSAR, Topography, and Spectroscopy), va orbita Venus și va cerceta prin norii săi groși pentru a-i cartografia suprafața.

Scopul este de a înțelege istoria geologică a planetei și de a investiga de ce s-a dezvoltat atât de diferit față de Pământ. De asemenea, ar putea descoperi dacă există vulcani și dacă mai au loc cutremure pe Venus.

DAVINCI+ va atinge suprafața planetei Venus

DAVINCI+ (Deep Atmosphere Venus Investigation of Noble Gases, Chemistry, and Imaging), va face un pas mai departe, ajungând efectiv pe planetă. Pe măsură ce se apropie de suprafață, sonda high-tech va măsura atmosfera planetei pentru a înțelege cum s-a format și a evoluat.

De asemenea, va urmări să determine dacă Venus, care este cea mai fierbinte planetă din sistemul solar, cu o temperatură a suprafeței de 500 ° C, a avut vreodată un ocean.

NASA a lansat acum un nou videoclip pentru a ilustra studiul științific pe care o îl va realiza DAVINCI+ asupra planetei gemene.

„Venus ne așteaptă pe toți, iar DAVINCI+ este gata să ne ducă acolo și să surprindă o nouă renaștere a lui Venus”, a spus Giada Arney, un cercetător planetar la Centrul de Zbor Spațial Goddard al NASA din Maryland.

DAVINCI+ va fi lansat în 2029

DAVINCI+ este programat să se lanseze spre Venus în 2029, la un an după VERITAS, și are două etape principale ale misiunii sale. În primul rând, nava spațială va efectua două survolări ale planetei pentru a studia atmosfera acesteia și suprafața. Acesta va observa cum se schimbă norii în timp și va încerca să identifice o substanță chimică misterioasă care absoarbe lumina ultravioletă.

De asemenea, va căuta gaze nobile, cum ar fi heliu, neon, argon și cripton, în atmosferă și va afla de ce Venus este o „seră” în comparație cu Pământul. În timpul lucrului pe timp de noapte, când planeta își eliberează căldura absorbită, sonda va cartografi suprafața în lumină infraroșie, într-un efort de a înțelege cum s-au format munții ciudați ai lumii.

La șapte luni după cele două zboruri, nava va face o coborâre de o oră prin nori, transmițând date până la locul său de aterizare Alpha Regio.