CTP explică editorialul controversat: "Zeci de clișee, opera domnului Nicolaescu"
Cristian Tudor Popescu a atacat într-un editorial publicat pe site-ul Gândul.info filmele lui Sergiu Nicolaescu și a afirmat că regizorul a urmărit să facă în cinematografie o afacere prosperă în vremea comunismului. El adaugă că maestrul a prezentat intenționat eronat istoria, pentru a-i face pe plac lui Ceaușescu.
În editorialul publicat după moartea lui Sergiu Nicolaescu, CTP a spus că niciun film de-al regizorului nu i-a stârnit vreo emoţie. Mai mult, după vizionarea filmului "Poker", a simțit nevoia să se spele cu spirt la ochi.
CTP explică reacția controversată pe care a avut-o după moartea lui Sergiu Nicolaescu: "Aş vrea să spun câteva cuvinte în apărarea unei minorităţi, a oamenilor din ţara asta, puţini, care nu tresar la filmele lui Sergiu Nicolaescu, care nu au fost emoţionaţi de filmele domnului Sergiu Nicolaescu, care nu consideră că filmele domnului Sergiu Nicolaescu au adus un pic de progres în arta cinematografică românească, nu vorbesc de cea mondială, deşi domnul Sergiu Nicolaescu a pretins că a realizat efecte de tip Matrix avant-la-lettre", potrivit România TV.
El a adăugat că "Domnul Sergiu Nicolaescu a făcut un lucru foarte pragmatic, foarte precis, atunci în anii 60 când s-a lansat. A dorit cu orice preţ să aibă succes de public. Domnul Nicolaescu niciodată nu a vorbit despre cinema în general, nu a vorbit ca un cinefil, nu a vorbit despre cineaştii din cinematografia mondială care l-au influenţat, de care îi place, nu a vorbit de teorii ale cinematografului. Dânsul a luat acest obiect numit aparatul de filmat şi şi-a propus să facă cu el o afacere de succes, o afacere în comunism şi a reuşit lucrul acesta. Atunci puteai ori să faci un film pe linie, stupid, de propagandă în legătură cu actul de la 23 august 44, cu comuniştii în ilegalitate la care nu se uita nimeni sau puteai să faci un film care era interzis. Sergiu Nicolaescu a ales soluţia de mijloc. Cum să dau eu populaţiei din România ceva care să intereseze în sensul cinematografului de consum şi în acelaşi timp să rămână în paradigma comunismului. Şi de fiecare dată a ales soluţia corectă, a ales soluţia naţionalistă, soluţia naţional comunistă dorită de Ceauşescu în cazul Mihai Viteazu, în cazul Dacii, a ales soluţia comisarului Miclovan pentru filmele poliţiste pe care le-a cuplat cu ideologia comunistă, şi în felul ăsta a împăcat şi capra şi varza, o soluţie extrem de pragmatică care a ţinut. Problema este că domnul Sergiu Nicolaescu ştia foarte bine regulile cinematografului de consum, cinematografului comercial", a declarat, la România TV, jurnalistul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News