Românii, pesimiștii Europei, într-un studiu realizat de GfK
Data publicării:
Autor: Bogdan Cotigă
WhatsApp
Românii privesc perspectivele economice ale propriei ţări cu mai mult pesimism decât oriunde în altă parte a Europei, conform studiului GfK privind climatul de consum în Europa pentru al doilea trimestru din 2018.

Prognozele economice în rândul consumatorilor români au continuat să scadă în trimestrul al doilea. Cu -22,2 puncte în iunie, indicatorul a scăzut cu 5,6 puncte, comparativ cu luna martie. Acesta este cel mai scăzut nivel, înregistrat din aprilie 2012. Românii privesc perspectivele economice ale propriei ţări cu mai mult pesimism decât oriunde în altă parte a Europei.

Şi aşteptările privind veniturile au scăzut. Cu -0,1 puncte în iunie, indicatorul a scăzut cu 4,2 puncte comparativ cu luna martie, ajungând la cel mai scăzut nivel înregistrat din iunie 2014. În schimb, înclinaţia către cumpărare s-a îmbunătăţit uşor. A crescut cu 4 puncte, ajungând la 1,3 puncte în iunie, comparativ cu luna martie.

Conform studiului, sentimentul consumatorilor din cele 28 state UE s-a îmbunătăţit uşor în trimestrul al doilea din 2018. În iunie, acesta a ajuns la 23,2 puncte, în creştere cu 2,6 puncte faţă de valoarea din martie. Este cel mai înalt nivel din noiembrie 2017 până în prezent. Înclinaţia medie către cumpărare în UE a scăzut uşor, deşi înclinaţia către economisire a scăzut şi ea, astfel fiind disponibili mai mulţi bani pentru consum.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel