Data publicării:
• Critici la adresa lui Biden pentru atacurile din Yemen. Chirieac: Are dreptul. Nu avea nevoie de aprobare
Statele Unite ale Americii, prin președintele Joe Biden, ar fi atacat ținte din Yemen, potrivit ultimelor informații.
Statele Unite ale Americii, prin președintele Joe Biden, a atacat ținte din Yemen. Congresul nu a aprobat această mutare. Analistul politic Bogdan Chirieac a vorbit despre situația din Marea Roșie la România TV.
„Președintele SUA are dreptul, fără aprobarea Congresului, să poarte un conflict vreme de 100 de zile. Din punct de vedere al legii, nu avea nevoie de aprobarea Congresului pentru o astfel de acțiune. În plus, președintele Biden, ca și Marea Britanie, face ceea ce trebuie în Marea Roșie în acest moment, fiindcă transportul maritim din Marea Roșie s-a scumpit cu 300% în urma acțiunilor celor din Yemen care atacă navele comerciale.
Un sfert din comerțul mondial trece pe la Poarta Lacrimilor, Marea Roșie, Canalul Suez. Comerțul dintre Asia și Europa se desfășoară pe această rută. Nu poți lăsa niște teroriști să afecteze economia mondială. Prețul petrolului a crescut după aceste atacuri. Și în această dimineață, Statele Unite au atacat din nou grupările Houthi și mijloacele militare pe care le au. Nu sunt atât de rudimentare, deși Yemen este una dintre cele mai sărace țări ale lumii, fiindcă armamentul este furnizat de Iran. Iranul știe acum să facă drone, după cum am aflat din războiul din Ucraina.
Sunt critici nefondate la adresa președintelui Biden. Face ceea ce trebuie făcut acolo, în opinia mea. Până la urmă, cred că ar trebui să acționeze NATO. Chiar dacă Marea Roșie nu e în Atlanticul de Nord, lumea Occidentală are de pierdut din atacurile teroriștilor de acolo. Astfel, nu exclud să se meargă pe această direcție, câtă vreme și Franța a trimis nave militare în regiune pentru a însoți convoaiele comerciale”, a explicat analistul.
Contextul luptelor din Marea Roșie
Din cauza atacurilor care au afectat transportul de marfă în Marea Roșie, costurile de transport maritim au înregistrat o creștere de peste 300% începând din noiembrie, conform unor date recente.
Costurile petrolului au avut o creștere abruptă la câteva ore după ce SUA și Marea Britanie au lansat atacuri asupra Yemenului pentru a opri rebelii Houthi susținuți de Iran să mai atace transportul maritim.
Shanghai Containerised Freight Index (SCFI), indicatorul cel mai folosit pentru a măsura costul transportului de marfă, a ajuns la 3.101 dolari (2.429 de lire sterline) pe container, față de 2.871 de dolari (2.249 de lire sterline) vineri, după cum arată datele oferite de compania de logistică globală DSV.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News