Data actualizării:
Data publicării:

Cozi kilometrice în Portul Constanța. Șoferi au așteptat și 24 de ore. Grindeanu se laudă cu soluții... rapide

Autor: Ema Apostu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa foto: Facebook Sorin Grindeanu
Sursa foto: Facebook Sorin Grindeanu

Sute de tiruri pline cu cereale au format o coadă de câţiva kilometri, în Portul Constanța. 

Revolta şoferilor vine pe fondul unei infrastructuri depăşite. Există o singură poartă de acces, iar descărcarea cerealelor merge extrem de greu. La traficul din această perioadă se adaugă și TIR-urile care vin din Ucraina cu mărfuri pentru a fi exportate, potrivit Antena 3.

Ce spuneau șoferii

"Mai am puţin şi fac 24 de ore de când stau aici în coadă. Cred că la noapte ajung acolo."

"De patru ore sunt în coadă aici. Abia ne-am mişcat 500 de metri."

"Nu ştim nimic. Habar nu avem. Nu ne bagă nimeni în seamă. Stăm."

"Avem liberă trecere, avem de toate, plătim roviniete, plătim taxe la stat şi stăm aici să putem să intrăm în port să descărcăm, în 24 de ore, o cursă."

Grindeanu se laudă cu soluții rapide... după 24 de ore

"Au fost identificate soluții rapide pentru blocajul tirurilor din Portul Constanța! În urma discuțiilor, de astăzi, dintre delegația Ministerului TransporturiIor și directorul general al Portului Constanța, Florin Goidea, cât și în urma deplasării în teren, s-au identificat două suprafețe în interiorul Portului care pot fi utilizate ca spații de parcare pentru tiruri în vederea defluirii traficului. Mai mult, s-a luat decizia ca, săptămâna viitoare, managementul Portului să prezinte un calendar asumat pentru realizarea unui Studiu de Fezabilitate având ca scop dezvoltarea unei parcări de capacitate mare (de peste 800 de locuri) în exteriorul Portului. Aștept o mobilizare și o execuție cât mai rapidă pentru realizarea acestor lucrări!", scria Sorin Grindeanu, seara trecută, pe Facebook.

Între timp, până la ”soluțiile rapide”, toate TIR-urile care formau coloana uriașă au fost descărcate, în cursul nopții. 

Portul Constanța, în vizorul presei din Rusia. Ce au scris despre transportul de cereale din Ucraina

Presa din Rusia este cu ochii pe Portul Constanța. Jurnaliștii ruși au scris despre cum decurge transportul cerealelor din Ucraina prin țara noastră, citând un site din Bulgaria.

"Portul Constanța (România) a început să folosească o macara plutitoare pentru reîncărcarea recoltelor care sosesc de-a lungul Dunării pe barje din Ucraina. Potrivit ediției bulgare Maritime.bg, mărfurile ucrainene de cereale vor fi reîncărcate cu o macara plutitoare în partea de adâncime a portului Constanța direct de la barje care sosesc cu transport fluvial la navele comerciale. Acest lucru elimină necesitatea reîncărcării cerealelor în grânarele portuare din lanțul logistic și va crește fluxul de marfă procesat de port. Noul serviciu, conform publicației, a fost organizat de Transport Trade Services (TTS).", scrie Interfax.

Presa rusă mai scrie că "potrivit publicației din Bulgaria, prima navă încărcată după noul model logistic a fost nava cu motor Lausanne (steagul Sierra Leone), care a primit 31.000 de tone de cereale din Ucraina. Anterior s-a raportat că exportatorii ucraineni de produse agricole din cauza aglomerației rutelor logistice din Canalul Sulina (România) sunt nevoiți să stea la coadă pentru încărcarea transportoarelor de cereale timp de 10 zile sau mai mult. Ministrul Politicii Agrare al Ucrainei, Mykola Solsky, a declarat că logistica produselor agricole ucrainene prin România ar putea deveni mai complicată și s-ar putea încetini în iunie, când va începe să sosească o nouă recoltă de grâu și orz, producții românești, sârbe, maghiare și bulgare ,în porturile maritime ale acestei țări, ceea ce va crea concurență pentru proviziile din Ucraina.", mai scrie presa din Rusia.

Subiectul a fost reflectat și în presa de la noi. CT100.ro a scris că "proiectul are ca efect eliminarea din lanțul logistic a danelor și spațiilor de depozitare din portul Constanța ca urmare a utilizării terminalului de geamanduri TTS din rada interioară a portului Constanța unde mărfurile sunt transbordate direct din barje în navele maritime". Citește mai departe>>

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel