Data actualizării:
Data publicării:

COVID-19: Facebook investește 100 milioane dolari în jurnalism

Autor: Neagoe Narcis-Florentin | Categorie: Tehnologie
WhatsApp

Facebook a promis că va investi 100 de milioane de dolari americani în industria de știri, într-un moment în care pandemia de coronavirus face ca informațiile adevărate să fie cruciale.

Facebook a promis că va investi 100 de milioane de dolari americani în industria de știri, într-un moment în care pandemia de coronavirus face ca informațiile adevărate să fie cruciale, conform The Verge.

25 de milioane de dolari vor fi acordate redacțiilor locale, prin Proiectul de Jurnalism Facebook, în timp ce restul de 75 de milioane vor veni sub forma de „cheltuieli de marketing adiționale" pentru organizațiile de presă mondiale.

Lovituri grele pentru redacțiile lumii

Publicațiile așteaptă lovituri grele din partea problemelor economice cauzate de noul coronavirus. Veniturile din publicitate, pe care multe redacții se bazează, se îngustează, iar companiile își reduc bugetele de marketing, în timpul unei nesiguranțe financiare. Firma eMarketer a redus cu 3 procente proiecția pentru creșterea mondială a cheltuielilor publicitare, în timp ce Reuters a transmis că virusul ar putea să coste industria publicitară americană câteva miliarde de dolari.

În același timp, știrile adevărate și de calitate sunt mai importante decât niciodată, din cauza informațiilor false care se răspândesc online. „Dacă oamenii au avut nevoie de dovezi că jurnalismul local este un serviciu public vital, acum are parte de ele", a transmis Facebook, într-un comunicat.

Compania promite curățenie pe site

Compania a promis să-și facă treaba și să șteargă informațiile false de pe platforma sa, însă criza pune presiune pe propriile echipe de moderare. Există atât de multe informații greșite, încât organizația de verificare Snopes a fost forțată să reducă din contentul creat, fiindcă ar fi copleșit membrii care se ocupă de conținut.

Facebook a transmis că plănuiește să-și concentreze granturile în redacțiile care au nevoie cel mai mult, în cele mai lovite țări din lume. Primele serii de granturi au fost oferite săptămâna trecută, când compania a transmis că va oferi 5.000 de dolari pentru 50 de publicații americane și canadiene, pentru a „acoperi costurile neașteptate" cauzate de pandemie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel