Controversă cu eliminarea tichetelor de vacanţă. Val Vâlcu: Campanie de demonizare. De aceste lucruri nu s-a ţinut cont
Data publicării:
Autor: Mihai Ciobanu
WhatsApp
Foto:Element5 Digital - Pexels
Foto:Element5 Digital - Pexels
Jurnalistul Val Vâlcu a făcut un comentariu legat de intenţia Guvernului Cîţu de a elimina acordarea de vouchere de vacanţă, invocându-se lipsa banilor de la buget urmare a crizei coronavirus. 

"Anunţul făcut de către Guvernul PNL - USR PLUS - UDMR de a nu se mai acorda vouchere de vacanţă în anul 2021 poate să fie o expresie a tendinţei generale manifestate de către forţele de dreapta de neglijare a capitalului românesc, în favoarea companiilor internaţionale/străine. De ce să încurajăm turismul în ţara noastră, acolo unde marea majoritate a patronilor sunt români, lasă să se ducă oamenii în Turcia, în Grecia sau Bulgaria... Tendinţă care s-a manifestat şi în pandemie, când, spre finele anului trecut, hipermarketurile au fost lăsate deschise, în schimb pieţele au fost ferecate.

Ai putea înţelege gândirea lor, nu sunt bani la buget, aia e. Dar acest mecanism de propagandă care încearcă să arunce anatema asupra bugetarilor care 'profitau', se 'îmbuibau', că primeau aceste vouchere nu punctează un lucru: faptul că aceste tichete de vacanţă nu erau exclusiv destinate bugetarilor, ci şi companiile private aveau posibilitatea de a-şi răsplăti salariaţii cu astfel de tichete. 25% din tichetele de vacanţă acordate anul trecut s-au dat pentru salariaţii din mediul privat. Depindea de strategia fiecărei companii, de modul în care înţelegea să-şi motiveze angajaţii şi, desigur, dacă avea fondurile disponibile pentru acest program", subliniază Val Vâlcu.

Vâlcu: Banii se duceau în capitalizarea firmelor din ţară

"Pe de altă parte, acesta era un mod de susţinere a industriei HORECA din România. Cum nu li se pot acorda ajutoare de stat, voucherele de vacanţă pe care oamenii le foloseau la hotelurile şi pensiunile din România erau un mod de a susţine acest sector important al economiei. Erau atinse două ţinte: erau stimulaţi şi motivaţi angajaţii - inclusiv de la privat, că nu a oprit nimeni companiile private să acorde aceste beneficii - şi era susţinut sectorul HORECA din România. Banii se duceau în capitalizarea firmelor din ţară. 

E o campanie de propagandă care încearcă să discrediteze tichetele de vacanţă care - iar asta au susţinut-o şi economiştii nu doar politicienii sau beneficiarii lor - se constituia într-o investiţie în sectorul HORECA şi, pe de altă parte, într-o mod de a-i motiva pe salariaţii de la stat sau privat", a punctat Val Vâlcu. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel