Data publicării:

Constructorii nu vor mai putea majora valoarea contractului cu mai mult de 10%

Autor: DCNews Team | Categorie: Arhiva
WhatsApp
autostrada
autostrada

Contractele pentru construcţia a patru sectoare de autostradă de pe Coridorul IV nu vor mai putea fi majorate de către constructori cu mai mult de 10%. De asemnea, aceştia vor fi penalizaţi cu 0,1% pentru fiecare zi de întârzieri.

Pentru cele patru sectoare de autostradă (Nădlac-Arad, Timişioara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu) au fost selectaţi săptămâna trecută constructorii, iar contractele vor fi semnate în perioada următoare, după expirarea termenul de depunere a contestaţiilor, scrie Mediafax.

Anterior, constructorii aveau posibilitatea să majoreze preţul contractului cu până la 50% din valoare prin acte adiţionale.

"Potrivit noilor reguli, nu este posibilă depăşirea cu mai mult de 10% din valoarea de contract actualizată conform indicilor statistici, sau schimbărilor de legislaţie. În plus, pentru întârzierea înregistrată în finalizarea contractului în termenul prevăzut, penalităţile sunt de 0,1% din valoarea de contract acceptată, corespunzătoare (aşa cum va fi determinată de inginer), fără TVA, pentru fiecare de zi de întârziere", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Astfel, constructorul va plăti penalităţi de 4.000 lei pe zi pentru întârzieri, 2,1 milioane lei pentru neatingerea unuia dintre punctele de referinţă în timpul prevăzut şi suspendarea oricărei plăţi datorată până când toţi indicatorii aferenţi punctului de referinţă sunt atinşi.

Limita penalităţilor de întârziere reprezintă 15% din valoarea contractului.

"În plus beneficiarul va avea posibilitatea de a acorda antrepenorului, dreptul de acces în şantier şi punerea în posesia acestuia şi etapizat, pe sectoare, acesta având obligaţia să execute lucrările în conformitate cu această etapizare şi cu respectarea termenelor contractuale stabilite", se precizează în comunicat.

Potrivit MTI, prin această măsură firmele de construcţii nu vor mai putea formula revendicări de extindere de timp şi costuri suplimentare pe motivul nepredării terenurilor, şi nici nu va putea suspenda lucrările pentru că programul său prevede lucrări pe o secţiune inaccesibilă.

În ceea ce priveşte programul de execuţie, constructorul îi va remite inginerului un program de lucru detaliat în termen de 28 de zile de la data de începere a lucrărilor, precum şi actualizări săptămânale ale programului care să confirme intervalul de desfăşurare, locul şi natura fiecărei activităţi care se va efectua pe şantier în cursul săptămânii ulterioare.

Totodată, constructorul este obligat să ia măsuri pentru întocmirea documentaţiei complete pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire, în caz contrar fiind aplicate penalităţi, dar şi să remite programe actualizate la intervale nu mai mari de trei luni.

"În privinţa ritmului evoluţiei lucrărilor, controlul progresului lucrărilor se va face printr-un sistem de puncte de referinţă (benchmarkuri), care va permite urmărirea facilă a progreselor şi identificarea întârzierilor. Pentru fiecare secţiune vor fi stabilite 6 puncte de referinţă, iar penalităţile vor fi de 500.000 de euro pentru fiecare întârziere în atingerea oricăruia dintre punctele de referinţă", precizează sursa citată.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel