Concorde revine în aer. Avionul care ateriza înainte de decolare
Două supersonice Concorde, Air France și British Airways, vor decola din nou în 2020, însa doar pentru zboruri charter. Milionarii planetei doresc să zboare din nou cu el, iar Club Concorde – un grup format din foști piloți, oameni de afaceri și fani ai supersonicului – a strâns fondurile necesare pentru ca proiectul să devina realitate, transmite aeronews.ro .
Oficialii Club Concorde au declarat că au strâns peste 250 de milioane de lire sterline pentru reînceperea zborurilor cu Concorde. Paul James, președintele Clubului: "Am fost copleșiți de entuziasmul și feedback-ul pozitiv al persoanelor care doresc să investească în acest proiect, lucru care arată cât de iubit este, în continuare, Concorde și cât de mult își dorește lumea să-l vadă înapoi în aer. Vrem să luam un al 3-lea Concorde dintr-un muzeu și să-l expunem pe Tamisa, pe o platformă special construită, în apropierea London Eye", a adăugat James.
Cele două supersonice care vor fi folosite pentru zboruri charter sunt F-BTSD, exemplar Air France aflat la LeBourget, lângă Paris, și G-BOAC, exemplar British Airways aflat în muzeul de lângă aeroportul Manchester. Exemplarul care va fi expus pe Tamisa este G-BOAF, aflat acum la Bristol Aerospace Centre.
Avionul oferă între 92 și 128 de locuri. Poate zbura cu 2180 km/h, iar un zbor Europa – New York dura mai puțin de 3,5 ore, traversarea-record a Atlanticului fiind de doua ore, 52 de minute și 59 de secunde. Zburând spre vest, din cauza diferenței de fus orar de 5 ore, Concorde-ul ateriza practic la destinație înainte să decoleze.
În total au fost produse 20 de Concorde-uri, dintre care 6 au fost exemplare de test și 14 au zburat în companiile Air France (7) și British Airways (7) între 1976 și 2003. Primul zbor concorde a avut loc pe 2 martie 1969, iar intrarea în serviciul comercial pe 21 ianuarie 1976. După accidentul Air France din iulie 2000, Concorde-urile AF și BA au fost trase pe dreapta, însă au revenit la zbor în noiembrie 2001, fiind retrase definitiv din serviciul comercial în 2003.
Vezi și: Mișcare pe piața aeronautică după problemele Boeing 737 MAX 8. Contracte de miliarde de dolari
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News