Data publicării:
Compania Meta, amendată de Comisia Europeană cu aproape 800 de milioane de euro
A fost amendată compania Meta de către Comisia Europeană.
Compania Meta a fost amendată cu aproape 800 de milioane de euro de către Comisia Europeană pentru că și-a impus serviciul de anunțuri asupra utilizatorilor rețelelor sociale.
Executivul Uniunii Europene a declarat că Meta a legat în mod eronat serviciul Facebook Marketplace de rețeaua sa socială Facebook și a impus condiții neloiale furnizorilor rivali de anunțuri, se arată într-un comunicat de presă. Meta a fost somată să înceteze aceste practici.
Acțiunile companiei au urmărit „să avantajeze propriul serviciu Facebook Marketplace, oferindu-i astfel avantaje pe care alți furnizori de servicii de anunțuri online nu le-au putut egala”, a declarat comisarul pentru concurență Margrethe Vestager.
Amenda în materie de concurență, în valoare de 798 de milioane de euro, este prima pentru Meta și se adaugă unei sancțiuni în valoare de 110 milioane de euro aplicată în 2017 pentru că nu a furnizat informații corecte în timpul examinării de către UE a preluării aplicației WhatsApp. Comisia a declarat că Meta este jucătorul dominant pentru rețelele sociale personale din întreaga UE, precum și pentru piețele naționale de afișare online a anunțurilor pe rețelele sociale.
Amenda va fi contestată
Meta va contesta amenda UE, a precizat compania într-o postare pe blog.
„Ne vom conforma și vom lucra rapid și constructiv pentru a lansa o soluție care să abordeze punctele ridicate”, a declarat aceasta.
„Este dezamăgitor faptul că Comisia a ales să ia măsuri de reglementare împotriva unui serviciu gratuit și inovator construit pentru a satisface cererea consumatorilor, în special atunci când personalități politice europene de rang înalt solicită ca UE să fie mai competitivă, inovatoare și orientată spre viitor”, a mai precizat compania Meta.
Rivalii Meta s-au plâns că firma a legat în mod incorect serviciul său de anunțuri online Marketplace de rețeaua sa socială și a utilizat date publicitare nepublice pentru a optimiza serviciul Marketplace. Comisia a deschis o investigație în iunie 2021.
Autoritatea pentru Concurență și Piețe din Regatul Unit a încheiat anul trecut o anchetă similară privind Meta, după ce compania a fost de acord să schimbe modul în care utilizează datele agenților de publicitate.
Prelucrarea datelor
Amenda vine la doar câteva zile după ce Meta a cedat presiunii din partea autorităților de reglementare în materie de concurență și de protecție a datelor și a redus prețul modelului său de plată sau consimțământ pentru serviciile sale Facebook și Instagram.
Comisia Europeană a avertizat compania în luna iulie că planul său de abonament riscă să încalce DMA (actul legislativ privind piețele digitale), afirmând că acesta ar putea să nu ofere utilizatorilor o alegere reală cu privire la modul în care datele lor sunt prelucrate. Autoritățile UE pentru protecția datelor au presat, de asemenea, compania să schimbe modul în care funcționează modelul său publicitar.
Autoritățile germane de reglementare în materie de concurență au considerat practicile de colectare a datelor ale companiei abuzive în 2017 și i-au solicitat să nu mai urmărească utilizatorii în afara rețelei sale sociale.
Compania Meta contestă separat Comisia pentru etichetarea serviciului Marketplace ca serviciu de platformă de bază în conformitate cu DMA, ceea ce ar putea-o împiedica să prelucreze anumite date, conform POLITICO.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News