Un proiect de lege menit să modifice legislația rutieră ar putea ajunge curând la Camera Deputaților. Una dintre propunerile criticate de Lucian Diniță, fostul șef al Poliției Rutiere, este cea a anulării a două condiții în cazul reducerii suspendării dreptului de a conduce. Mai exact, conform proiectului, au dispărut condiția ca cel care dorește să își obțină mai repede permisul să nu mai fi beneficiat de măsura reducerii suspendării în ultimii trei ani sau să nu fi avut permisul suspendat în ultimii doi ani.
"Nu ar fi mai bine să suspende legea circulației...?"
"E bătaie de joc. Cea mai bună idee a mea: Nu ar fi mai bine să suspende legea circulației pe vreo 10 ani de acum încolo și să meargă fiecare după capul lui?
Principiul era următorul: Se întâmplă ca unul, în viața lui, să greșească, că e o tamponare, că e de la băutură, bun, îi dai posibilitatea să se reabiliteze. Adică stai 30 de zile pe tușă, nu stai 90. Ăsta a fost principiul. Îl responsabiliza într-un fel pentru că nu mai beneficia de aceeași măsură în următorii trei ani. Asta a fost și ideea. În legislația franceză e mai rău, pentru că acolo spune că poți să îți recuperezi punctele de penalizare, dar te costă câteva mii de euro, faci un curs de o săptămână sau două pentru a te duce ulterior la test, iar în cele două săptămâni îngrijești și victimele rezultate din accidente rutiere. Deci pe banii tăi faci chestia asta", a declarat Lucian Diniță pentru DCNews.
"Nu mai faceți deloc, și la revedere!"
Despre cea de-a doua condiție exclusă din proiect, cea de a nu fi avut permisul suspendat în ultimii doi ani, Diniță susține că acest lucru înseamnă o încurajare a repetării greșelii. "Reducerea a avut ca principiu să îl ajute pe omul sărac, cel care a făcut o greșeală pentru prima dată în viața lui. Dar nu să facem redeucere la toată lumea. Nu mai faceți deloc și la revedere!
Noi suntem în antiteză cu ce face UE, pentru că în UE s-au luat măsuri de înăsprire a legislației rutiere. În UE există principiul că s-a născut un om, îl cresc și apoi îl pregătesc și îl fac bun de muncă pentru că trebuie să lucreze pentru societate. Dacă el moare în accident rutier la 19 ani, la 25 sau 35 de ani, eu am pierdut un om bun de muncă, unul care aduce profit țării", a mai spus Lucian Diniță
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 23 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are probleme în familie. Mergi pe vârfuri!
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Scenariu de necrezut: Armate de gândaci cyborg controlați de la distanță. Ce spun cercetătorii japonezi
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- Calcule electorale pentru Primăria București. Marele pierzător după retragerea lui Cîrstoiu. Chirieac: Va absorbi imediat o bună parte a electoratului său
- Tabloul unei „femei necunoscute” păstrat la Cernăuți s-a dovedit a fi un portret extrem de valoros al Reginei Maria a României / foto în articol
- 5 pași pentru un somn mai bun conform oamenilor de știință
- Klaus Iohannis, iritat de o întrebare primită de la un jurnalist DC NEWS: Asta să vă spună analiștii, sociologii, părerologii - Video în articol
- ANAF se pregătește să ia bani de la români. Ești bun platnic? Vin vești proaste. Anunțul lui Boloș: Cât va trebui să plătim
- Geoană, anunț privind candidatura la prezidențiale 2024: Văzând ce se întâmplă în țară...