Cod rutier 2024. Apare sensul giratoriu turbo. Ce trebuie să știe toți șoferii
Sensul giratoriu turbo integrează, practic, utilitatea specifică unui sens giratoriu cu o singură bandă cu eficiența caracteristică unui sens giratoriu cu două benzi.
Sensul giratoriu turbo este un concept inovator care adaugă o doză de eficiență unui sens giratoriu obișnuit. Această idee s-a răspândit masiv în Franța și și-a făcut o intrare triumfală și în Germania. Noul concept nu numai că promite să îmbunătățească fluxul de trafic, dar și să redefinească regulile de circulație în aceste noduri rutiere. Noul tip de sens giratoriu nu se axează doar pe siguranță, ci și pe eficiență, facilitând trecerea fără probleme a unui număr mai mare de vehicule.
Cu ce se deosebește de un sens giratoriu simplu
Caracteristica distinctivă a sensului giratoriu turbo constă în faptul că îmbină caracteristicile specifice unui sens giratoriu cu o singură bandă cu eficiența specifică unui sens giratoriu cu două benzi. Această funcționalitate este realizată prin pre-sortarea traficului la intrări, separând structural traseul circular interior parțial existent de traseul circular exterior și oferind o ieșire cu două benzi pe sensul principal, conform informațiilor furnizate de 4tunning.ro.
Prin urmare, este esențial ca șoferii să se decidă cu exactitate în ce direcție doresc să iasă înainte de a intra în sensul giratoriu, astfel încât să poată alege banda corespunzătoare în mod corect. Nu este nevoie să schimbe benzile în interiorul cercului, deoarece șoferii sunt ghidați în mod specific către banda potrivită.
Giratoriile turbo au capacitatea de a gestiona un număr mai mare de vehicule, îmbunătățind astfel fluxul în trafic. Cu toate acestea, ele necesită și un spațiu mai mare pentru o funcționare optimă: un giratoriu turbo ar trebui să aibă un diametru de cel puțin 60 de metri.
Iată o scurtă demonstrație video despre cum se conduce într-un sens giratoriu turbo:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News