Cardul national de sanatate nu blocheaza accesul pacientilor la servicii medicale La primele ore ale diminetii se realizau concomitent in sistem 9.000 de accesari cu cardul de sanatate. Astazi, pana la ora 11, la Help desk s-au primit peste 75 de sesizari de la furnizorii de servicii medicale care au intampinat probleme la utilizarea cardului. Aceste probleme au fost rezolvate sau erau in curs de solutionare in cel mai scurt timp. Nu au fost semnalate probleme care sa duca la blocarea sistemului, precizează CNAS într-un comunicat transmis DC News.
"Principala preocupare a CNAS este ca introducerea cardului national de sanatate sa nu ingreuneze sau sa blocheze accesul pacientilor la servicii medicale. Facem apel la furnizori si pacienti, in egala masura, sa inteleaga importanta introducerii acestui sistem si sa priveasca cu intelegere si calm eventualele probleme inerente aparute la implementarea unui sistem de mare anvergura si complexitate. Vom rezolva toate aceste probleme cu profesionalism. " a declarat Vasile Ciurchea, presedintele CNAS.
Citește și: Noi probleme cu cardurile de sănătate. Pacienții, victime sigure
Introducerea cardului de sanatate este un moment crucial pentru sistem, care este tratat cu seriozitate de CNAS. Problemele inerente implementarii unui proiect de astfel de dimensiuni vor fi rezolvate cu calm si profesionalism de catre specialisti.
CNAS solicita furnizorilor de servicii medicale sa respecte legislatia in vigoare si sa acorde serviciile cu card de sanatate celor care l-au primit, dar si fara card de sanatate celor care inca nu au intrat in posesia lui. In acest sens, au fost publicate in Monitorul Oficial Ordinul Ministrului Sanatatii si al presedintelui CNAS nr.557/246/2015 si Ordinul presedintelui CNAS nr.248/2015 care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate.
Citește și: CNSAS. Ce conține pachetul minim de servicii medicale pentru 2015
Casele de asigurari de sanatate au informat furnizorii cu care se afla in relatie contractuala despre actuala procedura de acordare a serviciilor medicale. De asemenea, CNAS este pregatita sa rezolve toate problemele semnalate de furnizorii de servicii medicale care intampina greutati in utilizarea cardului de sanatate. Acestia au la dispozitie help desk-ul organizat in acest sens. Echipe de specialisti din toate casele de asigurari se afla in teren pentru a identifica si a acorda asistenta furnizorilor de servicii medicale. Rugam pacientii care intampina greutati la primirea unui serviciu medical sa semnaleze de urgenta acest lucru la casele de asigurari sau la numarul de telefon inscriptionat pe cardul de sanatate, se mai arată în comunicatul CNAS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- SONDAJ de ultimă oră pentru Primăria Capitalei: Procentul celor 27% pe care-i vor și de care se tem, deopotrivă, candidații
- Cântec comunist pus pe manele. Parodia pe 1 Mai pe care să o asculți la grătar /video