Clienți exasperați de cei care strâng sticle pentru reciclare: Fac mizerie, rup saci cu gunoaie. Pleacă unul, apare altul. ”Doar cine a plătit garanția să o primească înapoi”
Garanția de 50 de bani a ajuns... la mare căutare.
Garanția de 50 de bani/ambalaj reciclabil a oferit ”oportunități” celor fără prea multe perspective în viață, fără venit sau cu un venit prea mic pentru a fi suficient. Astfel, ei strâng sticle și apoi le reciclează primind bonul în vederea achiziției din respectivul magazin. Problema nu e pentru ei sau pentru magazin, ci pentru consumatorul obișnuit care se vede nevoit să stea la rând după saci de sticle. Nu toate sunt reciclabile și, din ”practica” observată în teren, sticlele sunt aruncate pe jos. Și mirosul ar fi o problemă, având în vedere că, de cele mai multe ori, provin din gunoi. În acest context real, unii cetățeni par exasperați de cei care câștigă din RetuRO fără a plăti înainte ambalajul.
Citește și: EXCLUSIV Nu toți românii își pot recupera garanția pe sticlele reciclate. Ministerul Mediului: Mai durează!
Un cititor DCNews, anonim, ne-a scris:
”Conform regulamentului Returo, consumatorii plătesc o garanție și doar consumatorii au dreptul de a primi garanția înapoi. Problema este că nu se verifică că cel care aduce ambalajele este cel care a plătit garanția, adică consumatorul așa cum e definit de Regulament.
S-a umplut țara de căutători în gunoaie, pleacă unul de la scormonit și făcut mizerie în jur, rupt saci cu gunoaie în căutare de pet-uri, că în 30 sec. apare altul și tot așa, un șir nesfârșit de căutători de ambalaje RetuRO. Mai multă mizerie fac în jur decât curăță... Așa că argumentul că fac bine cam pică. Cei care adună cu sacii ambalaje și le duc la reciclare RetuRO contra bani nu intră la mai mult decât colectarea garanției pe care nu ei au plătit-o?”.
Cititorul consideră că activitatea celor care nu sunt cumpărători, dar care încasează garanția de 50 de bani, se poate încadra la activitate comercială sau la furt, atât timp cât pet-ul are o valoare dată. Acesta consideră că ”doar cine a plătit garanția să o primească înapoi”. Altfel, se face ”plata pentru predarea unui obiect”. Pe de altă parte, cititorul este de părere că garanția este o sursă neidentificată de venit. ”Una e consumatorul care își ia garanția înapoi și alta e "afaceristul" care nu el a plătit garanția și face venit nedeclarat din activitatea asta. Sau să se respecte regulamentul și să se verifice ca doar cine a plătit garanția să aibă dreptul să o primească înapoi, că așa e regulamentul RetuRO”.
În șapte luni de la implementare, 862 de milioane de ambalaje SGR au fost returnate de consumatori, conform unui comunicat de presă. Peste 2,7 de miliarde de ambalaje SGR au fost puse pe piață până la sfârșitul lunii iunie. ”Era de așteptat să întâmpinăm și provocări, capitol la care observăm experiențe similare cu cele ale celorlalte țări care au introdus sistemul. Este nevoie de aproximativ 18 luni pentru ca un astfel de sistem să ajungă la maturitate”, a declarat Gemma Webb, CEO și Președinte al Directoratului RetuRO. În prezent, 75.000 de operatori economici sunt înscriși în SGR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News