Data actualizării:
Data publicării:

Claudiu Bleonț despre intimitățile de cuplu, într-o nouă premieră, ”Elefantul din cameră”

Autor: Magdalena Popa Buluc | Categorie: Cultura
WhatsApp

Elefantul din cameră (sau The Vibrator Play ), de Sarah Ruhl (USA), este o comedie neagră despre intimitate și electricitate, ultima înțeleasă ca adjuvant al... intimității de cuplu. Pe la 1880, în zorii erei electricității, apăreau bizare fapte istorice conform cărora medicii foloseau vibratoare pentru a trata femeile „isterice” (și chiar pe unii dintre bărbați). Spectacolul îi are în centrul „electricității” pe Doctorul Givings și pe soția acestuia și modul în care noua lui terapie le afectează întreaga viață domestică.

Într-un mod aparent perfect, într-o casă victoriană înstărită, arătosul gentleman-om de știință Dr. Givings a inventat (cu cele mai inocente intenții) un dispozitiv extraordinar pentru tratarea „isteriei” la femei (și, ocazional, la bărbați): vibratorul. Mereu prin preajma laboratorului doctorului, tânăra și energica lui soție încearcă din răsputeri să se apropie de fiica lor nou-născută și se întreabă ce se întâmplă mai exact în „camera alăturată”. Când o nouă pacientă „isterică” și soțul acesteia aduc o doică, dar și propria lor relație complicată în casa doctorului, Dr. și Doamna Givings trebuie să-și examineze natura propriului mariaj și să înțeleagă ce înseamnă cu adevărat să iubești o persoană. Nu doar ”electric”...

(w670)

Regia artistică, traducere și adaptare - Dragoș Muşoiu. 

Asistent de regie - Cătălin Vieru. Decor -Andreea Simona Negrilă, Costume - Elena Gheorghe, muzica - Tibor Cari.

Distribuția: Claudiu Bleonţ, Cerasela Iosifescu, Iulia Lazăr, George Albert Costea, Angel Rababoc, Vlad Udrescu, Iulia Colan, Alina Mangra

Elefantul din cameră se va juca pe 6 si 11 aprilie pe scena Teatrului Național ”Marin Sorescu” din Craiova. 

L-am întâlnit pe Claudiu Bleonț, care mi-a mărturisit:

1. Cum a fost prima întâlnire dintre actorul Claudiu Bleonț și ”Elefantul din cameră”?

Claudiu Bleonț: Întâlnirea cu Elefantul a fost înfricoșătoare....pentru că s-a stecurat cu Trompa în creierul meu și a supt înfometat și bruma de substanță pe care o mai aveam....lăsâdu -mă dezgolit să mă accept așa cum sunt!

2. Ați mai jucat în regia lui Alexandru Mușoiu și în ,,Spargerea” cât de diferit l-ați găsit acum?

Claudiu Bleonț: Dragoș Mușoiu după Spargerea a condus "Elefantul din cameră sau The Vibrator Play" așa este titlul exact al piesei, cu intuiția unei Călăuze în labirintul mitologic al subconștientlui uman! WOW!

3. Textul Sarei Ruhl a fost nominalizat la Premiul Pulitzer, în ce fel l-ai perceput?

Claudiu Bleonț: Să primești la 40 de ani, de la două din cele mai importante Fundații pentru  literatură și artă din lume și din America, pentru piesa de teatru scrisă de tine " Elafantul din cameră sau The Vibrator Play"   odată suma de 900.000 $ și apoi 200.000$ ca recunoaștere a valorii acestei piese de teatru , cred că spune TOT.

(w670)

Dragoș Alexandru Mușoiu este remarcabilul regizor al spectacolului Spargerea (Teatrul Național „Marin Sorescu”), foarte bine primit de public și de critica literară. Spectacolul a fost desemnat câștigător al celei de-a patra ediții (2014) a concursului de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români, organizat de Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova. Tot la Naționalul craiovean a fost regizor asociat al spectacolului Julius Caesar de William Shakespeare, regia Peter Schneider (2015).

Spectacolul de absolvire, După ploaie, de Sergi Belbel a fost distins cu premiile pentru cea mai bună actriţă şi cea mai bună scenografie la Gala absolvenţilor UNATC 2012.

În 2011, Dragoș Alexandru Mușoiu a participat la crearea spectacolului DOR, performance comunitar, în Pittsburgh, Pennsylvania. În 2012 a semnat regia spectacolului independent Night on earth, adaptare după Jim Jarmusch, spectacolul fiind selecţionat la “Gala HOP 2012”, secţiunea Grup. Pentru spectacolul de master, pool (no water), de Mark Ravenhill, a fost distins cu premiul pentru cel mai bun spectacol de regie master la Gala Absolvenților UNATC 2014.

Sarah Ruhl născută în 1974 la Chicago, a primit mai multe premii pentru prodigioasa sa activitate: PEN Center pentru dramaturgi în plină carieră, Whiting Writers, Feminist Press' Forty under Forty și un Premiu Lili.

(w670)

În camera alăturată (sau Piesa cu vibratorul), piesa după care se montează, spectacolul Elefantul din cameră sau The Vibrator Play, a fost finalistă la Premiul Pulitzer și finalistă la Premiile Tony.

Sarah Ruhl are un Masterat în Arte Frumoase obținut la Brown University, unde a studiat cu Paula Vogel. Ca absolvent al 13P și New Dramatists, a câștigat o bursă MacArthur în 2006. A activat în consiliul executiv al Ghildei Dramaturgilor timp de trei ani, iar în prezent face parte din profesoratul Yale School of Drama. Cartea sa despre teatru și maternitate, 100 Essays I dont have time to write („100 de eseuri pe care nu am timp să le scriu”) a fost declarată cartea anului de revista Times.

Piesele sale au fost produse pe Broadway la Lyceum, sau la Playwrights' Horizons, Second Stage, Lincoln Center's Mitzi Newhouse Theater, dar și peste tot în Statele Unite. Pe plan internațional, piesele sale au fost traduse și jucate în peste douăsprezece limbi.

(w670)

Claudiu Bleonț a absolvit Institutul de artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” din București la clasa lui Grigore Gonța în 1983 și în același an a urcat pentru prima dată pe scena Teatrului Național București.

Printre cele mai importante apariții pe scenă se numără rolurile Nieguș în “Văduva Veselă”, de Franz Lehar, regia Andrei Șerban, 2016 ( Opera Națională Română Iași),  Brutus în “Iulius Caesar”, de William Shakespeare, regia Peter Schneider, 2016 (Teatrul Național Craiova); Puck în “Visul unei nopți de vară”, de William Shakespeare, regia Petrică Ionescu, 2015 (Teatrul Național București); Napoleon Bonaparte în “Paganini”, de Mick Davis, regia Mick Davis, 2015 (Teatrul Metropolis); Allan Felix în ,,Cum se cuceresc femeile”, de Woody Allen, regia Liviu Lucaci, 2015 (Teatrul Metropolis); Jean în ,,Rinocerii” , de Eugène Ionesco, regia Robert Wilson, 2013 (Teatrul Național Craiova); Umbra din Iad în ,,Apocalipsa după Shakespeare”, de William Shakespeare, regia Janusz Wisniewski, 2012 (Teatrul Național Craiova); Dr. Smil în „Apus de soare" de Barbu Ştefănescu Delavrancea, regia Dan Piţa, 2004(Teatrul Național București); Caţavencu în „O scrisoare pierdută" de I.L. Caragiale, regia Grigore Gonţa, 2003(Teatrul Național București); Macbett în „Macbett" de Eugene Ionesco, regia Beatrice (Bleonţ) Rancea, 2000(Teatrul Național București); Ion în „Năpasta" de I.L. Caragiale, regia Dana Dima, 1998 (Teatrul Național București); Feste, Nebunul în „Noaptea regilor" de William Shakespeare, regia Andrei Şerban, 1991 (Teatrul Național București); Trofimov în „Livada de vişini" de A. P. Cehov, regia Andrei Şerban, 1991(Teatrul Național București). 

 De-a lungul timpului s-a remarcat și pe marile ecrane în roluri precum Milarepa în "Brâncuşi din eternitate", regia Adrian Popovici, 2013; Marcelino în „Ursul", regia Dan Chişu, 2011; Sorin în „Born to Raise Hell", cu Steven Segal, regia Lauro Chartrand, 2010; Doctorul în "Eva", regia Adrian Popovici, 2009; Fabian în "Femeia visurilor", regia Dan Piţa, 2005; Bogdan în „Dracula III", regia Patrick Lussier, 2005; "Şarpele", regia Viorel Sergovici, 1996; „Autor Anonim", regia Dan Piţa, 1989; „Rochia albă de dantelă", regia Dan Piţa, 1989; „Pas în doi", regia Dan Piţa, 1986; Băiatul - „Concurs", regia Dan Piţa, 1984. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel