Clara Rotescu, fashion pentru vară: Tipsuri. Interviul momentului
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Dana Popa
WhatsApp
Ce se poartă vara asta și care sunt cel mai bine îmbrăcate vedete de la noi? 

Între o prezentare la Strasbourg și pregătirea colecției de la sfârșitul lunii iunie pentru prezentarea din Sicilia- Taormina, designerul Clara Rotescu și-a făcut timp pentru o discuție despre fashion cu DC News. Miau by Clara Rotescu este deja un brand recunoscut internațional, iar creațiile sale au apărut în reviste precum Harper’s Sofia, Vogue Italia sau L’Officiel Olanda. Vinde în 17 țări și și-a propus să ducă modă la un alt nivel!

(oar_w460)

- Ai fost jurnalist și ai trecut la design vestimentar. De unde această pasiune sj cum ai ajuns designer recunoscut în Dubai, Rusia, Paris și multe alte țări în care îți vinzi deja creațiile?

Am fost învățătoare, apoi 20 de ani jurnalist, mai întâi pe politic, apoi corespondent de război în Kosovo, apoi am trecut pe monden, când paparazzi abia se inventau în România. Am ținut paginile de fashion la VIP, am lucrat la Star, Publisher la Spy sau director editorial la Venue. Am lucrat la cele mai importante evenimente de fashion din România, o adevărată școală pentru ceea ce inseamnă industria de fashion, am fost director de campanie electorală pentru prezindețiale, am fost declarată în ‘89 cel mai bun poet din Diaspora de către revista Observator din Munchen și am făcut cursurile de stilist la Instituto di Burga din Milano. Am făcut strategii de imagine pentru nenumărate Branduri din industria autohtonă de brand, deci toate acestea adunate, alături de faptul că am visul meu secret a fost să urmez Arte Plastice (pe vremea comunismului, părinții te îndrumau spre un seriviciu!!!), cumva astrele s-au aliniat și am făcut prima mea colecție acum 11 ani. Mi-am propus să am un răspuns rapid în vanzări, pentru că, totuși, cineva trebuie să achite facturile. Și câțiva ani de zile, am vândut fiecare colecție, semn că îmi găsisem un  loc al meu în această industrie. După 5 ani de vânzări on-line sau vânzări directe, timp în care mi-am rezolvat probleme de calitatea producției, mi-am luat inima în dinți și am făcut mare pariu numit târguri internaționale, implicit export. Am luat comenzi încă de la primul târg, așa că drumul s-a conturat din ce în ce mai clar. Încă de la început însă, având acest bagaj important al experiențelor personale din industrie, mi-am definit țintele, obiectivele și am muncit să le ating pas cu pas. Cred că am rememorat toate sfaturile și toate prezentările alături de Cătălin Botezatu, Laura Olteanu, Rita Mureșan, Irina Schrotter, Annes Toma, Wilhemina Arz... Am reevaluat tot ca pe niște lecții personale extrem de utile. Alături de mine în tot acest timp au fost soțul meu, și prietenii mei de o viață, Monica Vlad și Cătălin Botezatu. 

(oar_w460) 

(oar_w460)

- În cât timp ai ajuns de fapt aici?

Brandul Miau by Clara Rotescu sărbătorește 10 ani, anul acesta, este chiar la început de drum. 

- Visai vreodată să faci show-uri la Paris sau prezentări la Strasbourg și Dubai?

Dacă nu visezi, nu ajungi niciunde... problema nu este visul, ci ca prezența ta într-un loc sau altul să fie semnificativă, să aibă un înțeles. Să fii prezent pe piața respectivă unde ai prezentarea sau să începi o construcție pe o nouă piață, acesta este sensul unor evenimente de promovare. Sau să te adresezi clienților tăi potențiali, așa cum este prezentarea din Monaco. De asemena, aș adauga că marele miraj al prezentărilor este să ai modestia să le faci atunci când te simți pregătit pentru piață/clienții respectivi pentru a nu cădea în irelevant și să ai puterea de a nu ceda tentațiilor de a fi peste tot doar de dragul unui marketing ieftin.

- Cât de sus țintești acum?

Nu țintesc nici mai sus, nici mai jos, construirea unui brand înseamnă pentru mine stabilitate, crearea unei moșteniri/legacy, în fiecare moment mă lupt pentru a rămane fidelă autenticitătii mele ca produs. Wally Olins spune că “dacă vrei să rămai pe Of, trebuie să te tot schimbi”, aceasta este paradigma în care mă mișc, dar fără a ținti mai sus, ci de a consolida ceea ce este deja construit, pentru ca următorul pas să fie sigur și din ce în ce mai sigur... 

- Ești mulțumită de ceea ce ai realizat acum? 

Bineînțeles că de fiecare data ești nemulțumit de tot ceea ce ai realizat până în momentul prezent, altfel nu ai putea merge înainte...pe de altă parte, nu pot să fiu nerecunoscătoare și să nu recunosc că, într-un timp extrem de scurt, am realizat un pas destul de important pentru brandul meu. Evident, este un drum lung pînă acolo unde aș dori să fiu, dar construind un fundament serios al acestui bussiness, cred că acesta va putea fi o moștenire, cred că poate ajunge unul dintre brandurile importante. 

(oar_w460)

                           Designerul Clara Rotescu

- Care este visul tău măreț?

Să fim sănătosi, fiul nostru să devină arhitect, așa cum își dorește, iar noi să ne bem cafeaua dintr-o casă albă, pe malul Mediteranei, undeva în Spania.

- Unde ai avut cel mai mare succes de până acum?

Deși sunt de puțin timp pe piața rochiilor de seară, impactul cel mai important și evoluția cea mai importantă a fost pe piața din Middle East, în detrimentul Rusiei (acolo fiind embargo câțiva ani). După care urmează piața italiană, care este o școală a pretențiilor către designer.  Și pe locul al 3-lea, se află Spania, unde experiența din Orientul Mijlociu și Africa au avut un rol extrem de important. 

- Mai exact, în câte țări îți vinzi creațiile?

În a acest moment, Miau by Clara Rotescu vinde în Franța, Italia, Spania, Elveția, Marea Britanie, țările din fostul bloc sovietic și Rusia și în toate țările din Middle East. Aproape 17 țări. 

- Ce vedete internaționale ai îmbrăcat?

Nu cred că am fost mai fericită când am văzut-o pe Kerry Washinghton pe coperta unei reviste din Los Angeles într-o ținută de-a mea, apoi pe Yara Shahidi, Kelly Osbourne... în Rusia am imbrăcat o campioană mondială la gimnastică ritmică și una dintre VJ-ițele MTV! În Italia le îmbrac constant pe Millietta și Siria. Cât despre Saudi sau Qatar, îmbrac câteva prințese cărora le trimit constant rochii custom made.

(oar_w460)

(oar_w460)

- Ai avut recent prezentări la Paris și Strasbourg! Ce mai urmează? Unde mai ai târguri și show-uri de modă în perioada următoare?

De curând am avut prezentare la Strasbourg Fashion Week pentru că am un corner în celebrul magazin Printemps, la finele lunii iunie voi prezența în Taormina pentru clienții mei din Sicilia, pe 1 Septembrie am prezentare în Marrakesh, iar pe 26 septembrie, în  timpul Paris Fashion Week. Imediat după prezentare, încep întâlnirile cu clienții, în cadrul Showroom Beautiful din Ritz. Urmează în octombrie celebrul târg HeYa din Qatar, unul dintre cele mai de substanță târguri din Middle East. 

- Ce materiale folosești pentru creațiile tale și care e cea mai scumpă și apreciată rochie din colecția ta? 

Iubesc brocartul stampa cu lurex și mătase sau organza stampată cu lurex, iubesc dantela moale și plină de poezie, de voluptate, iubesc mătasea și broderiile realizate cu fir de aur la marile curți. Materialele pentru mine sunt o poveste aparte, la fel ca și culorile. Revenind la prețuri, în Department store sau în magazinele în care vând rochiile Miau se situează între 800-3000 euro.

Tendințe de fashion pentru vara 2018! Mult albastru si galben!

(oar_w460)


(oar_w460)

- Ce tendințe de fashion sunt în această vară? Ce se poartă și ce ar trebui să evităm sau să excludem din garderobă?

Vara 2018 este o întoarcere a anilor ‘80, iar Prințesa Diana este un fashion icon mai în vogă ca niciodată. Umeri înalți, pronunțați, pantaloni cu talie înaltă, costume de baie decoltate. Piesele cheie ale sezonului care nu trebuie să lipsească din garderoba oricărei fashioniste sunt: trenciul, costumul cu pantalon, sneakersii, fustele pensulă, curele pe talie, cristalele, PVC, plexiglasul (cizmele Chanel!) logomania (Fendi). Printurile sezonului sunt carourile, florile vintage, Polska Dots. Paleta coloristică balansează între culorile puternice: albastru electric, roz, violet sau cele pastelate: Lemon, liliac, Pink, beige. Au intrat în modă beat-bag- Uriel și borsetele promovate asiduu de Gucci și Valentino. Must-have-ul sezonului rămane rochia Galbenă.

 - Fă-ne un top 5, te rog, al celor mai bune ținute pe care le putem combina/purta în această vară!

La capitolul ținute recomandate, pentru a fi în trend, dacă ești fashionistă și dacă ți se potrivește, ar trebui să alegi să porți o rochie galbenă sau un costum ciclam/un trench de organza lung până în pământ. Mie îmi place alb, roz sau lavand!!! O rochie de vară de cotton în dungi sau, pur și simplu, albă (prefer cotton, nu mătase!). O rochie de mătase polka dot sau stripes sau carouri. Anul acesta în top sunt pantalonii scurți și rămân furourile peste care merg kimonouri cu broderii sau sacourile masculine!

- Care sunt piesele tale vestimentare preferate? Fără ce anume nu poți ieși din casă sau pleca în desele tale călătorii?

Nu plec fără un sacou, fără sneakersi și celebrii papuci cu blană care sunt foarte comozi, fără o ținută bussiness de întâlniri. Am învățat de la prietenul meu Cătălin Botezatu să-mi planific bagajul pe zile, întâlniri, momente, și evenimente speciale, așa că, plec destul de pregătită.

(oar_w460)

(oar_w460)

- Care sunt designerii tăi preferați?

Îmi plac gențile de la Fendi, sneakersii Golden Goose și Balenciaga, iubesc Sacai și Max Mara, Vilshenko pentru vară, Dice  Kayek, Dries van Noten…

- Pentru ce casă de modă celebră ți-ai dori să creezi?

Știu că este important să lucrezi alături de nume mari, dar nu mi-aș dori să fiu unul din celebrii anonimi stiliști ai unei celebre case de modă. Dacă există un brand în spatele căruia aș dori să fie și numele meu, cred că Valentino sau Oscar de la Renta ar trebui să fie. În acest moment, când globalismul a interconectat planeta, când brandurile mari par a avea monopol, paradoxal, s-a creat oportunitatea lansării rapide a brandurilor mici, de designer, care generează autenticitate, seducție și naturalețe. Așa că prefer să muncesc în propriul bussiness. După ce ai fost cal sălbatic o viață, e greu să devii angajat în corporație...

- Știu că îți place mult Dubaiul și intenționezi să te muți acolo! Când îți iei casa mult visată în Emirate?

Dacă ai visuri aproape de realitate, acestea devin și realitate, cu multă muncă. Sigur anul acesta nu este destinat vreunei case pe Jumeirah, ci deschiderii primului magazin monobrand Miau by Clara Rotescu în Emiratele Arabe, și cred că acest lucru va avea loc în luna septembrie, deschiderea oficială preconizăm ca va fi în octombrie. Așa că toate fondurile destinate oricărui proiect personal, s-au deturnat în bussiness. Dar un monobrand este mult mai important decât o casă...în acest moment.

- Unde mergi vara asta în vacanță alături de familia ta? Ce destinație ați ales și de ce?

De obicei avem vacanțe last minutes, dar de data aceasta, avem două vacanțe deja stabilite: la finele lunii iunie vom pleca în Sicilia timp de 7-10 zile (pentru că noi ne luăm doar bilete dus!). Am prezentare pentru toți clienții mei din această zonă a Italiei, în cadrul Taormina Fashion Week, iar după aceea pornim să descoperim Sicilia pas cu pas: Catania, Siracusa, Palermo, Notto...Cea de-a doua vacanță a familiei este în Ibiza, în luna august și avem și câteva zile Monaco-St.Tropez, alături de prietenii noștri, în luna iulie la sfârșit.

(oar_w460)

(oar_w460)

(oar_w460)

(oar_w460)

- Care dintre vedetele noastre crezi că sunt cel mai bine îmbrăcate?

Fără niciun dubiu, cel mai bine îmbrăcate vedete de la noi sunt Cătălin Botezatu și Romanița Iovan. Ei sunt veșnic puși la punct până la cel mai mic detaliu. Au un stil personal autentic, etalându-și frumusețea vârstei. Sunt somptuoși, dar distinși, prețioși dar cool!  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel