CJUE: Clienţii nu trebuie să restituie produsele voluminoase defecte
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a decis joi că clienţii care cumpără online sau telefonic produse voluminoase sau grele nu au obligaţia de a le restitui vânzătorului în caz de defecţiuni, pentru rezolvarea problemelor, transmite DPA, potrivit Agerpres.
Cazul a ajuns în cea mai înaltă instanţă a UE după ce un cetăţean german a cumpărat un cort de grădină de cinci pe şase metri, despre care a susţinut că este defect. El a cerut vânzătorului să efectueze reparaţia la domiciliu sau să înlocuiască produsul. Compania a refuzat reclamaţia, însă a omis să furnizeze informaţii privind returnarea cortului. În cele din urmă, cumpărătorul a cerut anularea vânzării.
CJUE a decis că răspunderea pentru returnarea produselor voluminoase, grele sau fragile nu revine clientului, dar a menţionat că fiecare caz trebuie judecat individual. În caz că vânzătorul nu ia măsuri pentru rezolvarea problemei, clientul are dreptul de a anula achiziţia şi de a cere returnarea plăţii, a mai stabilit instanţa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News