Cinci trucuri pentru a evita țepele taximetriștilor
Potrivit unei hotărâri a Consiliului General al Municipiului București, tariful maxim care poate fi practicat în Capitală este de 3,5 lei pe kilometru. Cu toate astea, criza economică ce a condus la o lipsă acută de clienți a făcut ca majoritatea taxiurilor să ceară 1,39 de lei pe kilometru. În aceste condiții, taximetriștii cu prețuri mari au un dezavantaj în fața celorlalți si apeleaza la tot felul de tertipuri.
De multe ori, aleg această cale și cei cu tarifele „normale” pentru a-și rotunji veniturile. Mulți folosesc dispozitive speciale care măresc artificial numărul de kilometri parcurși, alții apelează la neatenția clienților și trec tarife greu de înțeles pe portieră sau alții pur și simplu circulă fără autorizație sau cu aparatele defecte și se tocmesc la preț. Iată de ce trebuie să țineți cont atunci când nu faceți comandă telefonică și luati un taxi de pe stradă:
5. Alegeți cu grijă zona de unde luați taxiul
Majoritatea instituțiilor care reglementează domeniu taximetriei recomandă întotdeauna să faceți comandă telefonică în prealabil. În cazul în care sunteți grabiți sau pur și simplu aveți probleme cu telefonul, trebuie să evitați să luați taxiuri din punctele de tranzit din Capitală, cum ar fi Gara de Nord, aeroporturile sau autogările.
Mai mult, noaptea, sunt de evitat taxiurile parcate în jurul cluburilor. “Există foarte multe reclamații venite din aceste zone”, explică pentru B365.ro, președintele Autorității Naționale pentru Protectia Consumatorilor, Constantin Cerbulescu. Asta pentru că, în multe cazuri, taximetristi stau la mica ciupeală și profită de faptul că mulți dintre noi sunt mai „distrați” după o noapte petrecută în club. ”Profită de acest lucru(n.r. – taximetriștii) și ori «uită» să pornească aparatul și vă cer să vă întelegeti la preț la destinație, ori aleg o rută mult mai lungă”, adaugă Cerbulescu.
4. Măsurați din ochi mărimea anvelopelor
Unul dintre cele mai folosite trucuri prin care taximetriștii vă pot încărca la preț îl reprezintă schimbarea anvelopelor imediat după ce le-a fost calibrat aparatul de taxat. Este vorba despre așa-numita constanta K ce se calculează și în funcție de diametrul roților mașinii. În cazul în care după calibrare taximetristul schimbă anvelopele cu unele mai subțiri, sau chiar jantele cu unele mai mici, circumferința scade, roata se învârte de mai multe ori iar aparatul înregistrează scriptic un kilometru pe o distanță mult mai scurtă. „Mulți practică această metodă cu toate că taximetrul a fost omologat cu un anumit tip de anvelopă. De aici și creșterea fictivă a numărului de kilometri întregistrat de aparat”, explică la rândul său șeful Direcției Transporturi, Drumuri și Sistematizarea Circulației din Primaria Capitalei, Ion Dedu.
Citește mai multe pe b365.ro
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News