China ripostează împotriva tarifelor UE cu o anchetă anti-dumping
UE a anunțat recent taxe vamale suplimentare de până la 38,1% pentru vehiculele electrice chinezești.
Ca represalii împotriva tarifelor ridicate impuse de UE, China a ripostat luni cu propria anchetă anti-dumping asupra unor importuri din blocul comunitar.
Ministerul Comerțului din China a declarat că va investiga importurile de carne de porc și produse derivate din carne de porc din Uniunea Europeană, au raportat mass-media de stat.
Măsura Beijingului vine după ce UE a anunțat săptămâna trecută taxe vamale suplimentare de până la 38,1% pentru vehiculele electrice chinezești, începând cu 4 iulie.
Beijingul este „pedepsit”
Comisia Europeană a anunțat că va impune taxe suplimentare de până la 38,1% pe mașinile electrice importate din China începând din iulie, riscând represalii din partea Beijingului, care a declarat miercuri că va lua măsuri pentru a-și proteja interesele.
La mai puțin de o lună după ce Washingtonul a anunțat planuri de a mări taxele pentru vehiculele electrice chinezești la 100%, Bruxelles-ul a declarat că va combate subvențiile excesive cu tarife suplimentare cuprinse între 17,4% pentru BYD și 38,1% pentru SAIC, pe lângă taxa standard de 10% pentru mașini.
Aceasta echivalează cu miliarde de euro de costuri suplimentare pentru producătorii auto într-un moment în care aceștia se confruntă cu scăderea cererii și prețurile mici, potrivit calculelor Reuters bazate pe datele comerciale ale UE din 2023.
Între timp, producătorii auto europeni sunt provocați de un aflux de vehicule electrice mai ieftine de la rivalii chinezi. Comisia estimează că cota lor de piață în UE a crescut la 8% de la sub 1% în 2019 și ar putea ajunge la 15% în 2025. Se spune că prețurile lor sunt de obicei cu 20% mai mici decât cele ale modelelor fabricate în UE.
Andrew Kenningham, economist-șef pentru Europa la Capital Economics, a spus că decizia UE marchează o schimbare majoră în politica sa comercială, deoarece, deși folosea des apărarea comercială împotriva Chinei, nu a făcut-o pentru o industrie atât de importantă.
Politicienii europeni sunt dornici să evite o repetare a ceea ce s-a întâmplat cu panourile solare în urmă cu un deceniu, când UE a luat doar măsuri limitate pentru a reduce importurile chinezești și mulți producători europeni au dat faliment. UE a lansat o investigație anti-subvenții asupra vehiculelor electrice chinezești în octombrie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News