Urmărește emisiunea live
China, operațiune de influență a alegerilor intermediare din SUA. S-a încercat influențarea alegătorilor din statele swing
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Conturile false de pe rețelele sociale care provin din China au provocat atacuri partizane împotriva alegătorilor americani, potrivit unui raport de la Meta.

Înaintea votului din noiembrie, o operațiune de influență a rețelelor de socializare care are originea în a doua economie din lume a vizat alegătorii americani din ambele partide majore, potrivit unui raport publicat marți de Meta.

Activitatea – care s-a desfășurat între noiembrie 2021 și septembrie 2022 – a folosit conturi false de rețele sociale de pe Facebook, Twitter și Instagram pentru a distribui mesaje partizane pe subiecte fierbinți precum drepturile la avort și pandemia COVID-19, vizând adesea state swing precum Florida.

Campania de influență din China l-a acuzat și pe președintele american Joe Biden de corupție, în timp ce i-a criticat pe politicieni republicani de frunte precum senatorul republican Marco Rubio din Florida pentru că nu sprijină reformele privind drepturile armelor.

Efortul de un an de a influența alegătorii americani marchează o schimbare de pas în modul în care actorii chinezi operează online.

China încearcă să semne disidență și neîncredere în SUA

Anterior, astfel de campanii de influență s-au concentrat în primul rând pe mustrarea politicii externe a SUA și pe avertismentul împotriva izolării Chinei pe scena globală. Cu toate acestea, cea mai recentă activitate de social media, care a primit puțină atenție din partea alegătorilor legitimi din SUA și a fost închisă de companiile de social media pentru încălcarea politicilor lor înainte de a putea avea vreun impact semnificativ, evidențiază strategia online în evoluție a Chinei de a semăna disidență și neîncredere în Statele Unite.

Meta nu a oferit detalii despre modul în care a asociat campania de influență ascunsă cu indivizi cu sediul în China și nici nu a putut atribui direct activitatea unor grupuri specifice precum Partidul Comunist Chinez. Ca parte a raportului său, gigantul rețelelor sociale a spus că a folosit o serie de factori, inclusiv unele dintre postările false pe rețelele de socializare scrise în chineză, adesea în timpul zilei de lucru în China, pentru a face conexiuni.

„Este o combinație de diferiți indicatori tehnici și comportamentali pe care îi folosim [aceasta referință] unul cu celălalt și indică [în] aceeași direcție”, au precizat reprezentanții Meta, conform Politico.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel